גרורות
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
האם יש משמעות לגילוי מוקדם של גרורות?
שלום צילה, שאלתך הופנתה ליועצת האונקולוגית של הפורום. בברכה, צוות אחת מתשע
בסרטן שד כנראה שברוב המקרים לא. לעיתים רחוקות יש גרורה בודדת שאפשר לכרות ולהשיג הפוגה ממושכת. במחקרים שבדקו תועלת בבדיקות מעקב תכופות לזיהוי הישנות גרורתית (על ידי בדיקת מרקרים למשל) מצאו שהגרורות התגלו מספר חדשים קודם אך לא היה כל יתרון בהשרדות בחיים, ולכן ממליצים לא לעשות בדיקות מעקב רוטיניות (למעט שיחה ובדיקה גופנית ומעקב אחר השדיים עם ממוגרפיה וכו')