גלולות
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, רציתי לדעת אם יש כיום מידע מבוסס לגבי השפעת גלולות על סרטו השד ועד כמה הדבר נחשב למסוכן למי שנמצאת בסיכון גבוהה (אם וסבתא שחלו בסוג זה של סרטן) . תודה
שלום דליה, שאלתך הופנתה ליועץ הפורום. בברכה, צוות אחת מתשע
לדליה שלום, לאחרונה יצאה סקירה לסיכום כ-50 עבודות אשר בדקו את השפעת הגלולות למניעת הריון על התפתחות סרטן השד. נמצא שישנה עליה קטנה וחולפת של התפתחות סרטן השד בהקשר לגלולות. אולם רוב הנשים הנוטלות את הגלולות הן בגיל שבו שכיחות סרטן השד היא נמוכה ולכן השפעת נטילת הגלולות זניחה. אצלך הסיכון להתפתחות סרטן שד עולה בשל הסיפור המשפחתי וזה חזק יותר מאשר נטילת הגלולות. יתר על כן במידה ואת ידועה כנשאית של מוטציה כגון BRCA, נטילת הגלולות מורידה את הסיכון לפתח סרטן שחלה.