הריון לאחר סרטן שד.
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
הספרות הרפואית בכללותה הראתה שהריון לא מגביר את הסיכון של מחלת השד (ושמחלת השד אינה פוגעת בהריו או בעובר). הסיכון להשנות סרטן השד זהה אצל נשים שהרו בהשוואה לנשים דומות שלא הרו לאחר מחלת השד. כמן כו מחקר אחרון בנושא הראה בברור שחולות סרטן השד שהרו לאחר יותר מ 10 חדשים לאחר גילוי וטיפול במחת השד, היו בעלות סיכון מופחת להשנות מחלת השד בהשוואה לנשים דומות שלא הרו. אל בכל המחקרים הללו אען התייחסות מיוחדת להמצאות רצפטורים חיוביים בשד. לסיכום: מקובל כעת שהריון בטוח לאחר מחלת שד. Sankila et al Am J Obstet Gynecol 1994:170:818 Kroman et al Lancet 1997:350:319 Velentgas et al Cancer 1999:85:2424 Mueller et al Cancer 2003:98:1131 בברכה פרופסור אילן כהן
אני נותן קישור להודעה שפרסמתי בפורום זה די מזמן בדיוק בנושא המדובר http://www.doctors.co.il/m/Doctors/a/Forums/xFF/Read/xFI/146/xPG/48/xFT/32751/xFP/32751