בדיקות שד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום איזה בדיקות מומלץ לעשות כשהממוגרפיה תקינה אבל הסמן ca15עולה? תודה נילי
נילי שלום, אני מניח כי מדובר באשה שחלתה בסרטן השד, טופלה ונמצאת במעקב. אין כל משמעות יחודית לבדיקת הסמן אצל אשה בריאה. כאשר הסמן עולה אצל חולת סרטן השד לעיתים ,- לא תמיד ,מדובר בהישנות של המחלה. באם ישנם תסמינים קליניים מכוונים כמו כאבי גב או שיעול ממושך, יש מקום לבדיקות עזר מכוונות כדי לשלול מחלה גרורתית, כאשר אין תסמינים נלווים אזי ביצוע בדיקות העזר ואיזה בדיקות נתונות לשיקול הרופא האונקולוג אצלו החולה נמצאת במעקב כמו-כן רצויה בדיקה ידנית של השדיים אצל כירורג. בברכה,