שאלה לרופאים
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
שלום רב! עברתי לפניי שלושה חודשים ניתוח להסרת הגידול ולפני שבועיים ניתוח נוסף בשוליים ובבדיקה הפתולוגית התגלה גידול נוסף 1 ס"מ הוחלט על כריתה מלאה ואחר כך טיפול כימוטראפי. האם כריתה מלאה (דו צדדית לבקשתי) מבטיחה שהמחלה לא תחזור? אם לא מדוע? (הבלוטות לא היו נגועות) תודה רבה!
גם ברפואה אין דבר שהוא במאה אחוז. כריתה דוצדדית מורידה משמעותית את הסיכון להישנות המחלה בשדיים, אך לא במאה אחוז; שכן אין אפשרות טכנית "לגרד" מאזור החזה כל תא ותא של רקמת שד, כך שבמקרים לא שכיחים התאים המעטים שנותרו עלולים להתפתח לגידול.