לד"ר נעה בן ברוך - דחוף
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, בהמשך להתכתבותי אתך, עליה אני מודה לך מאוד, אודה לך אם תעזרי לי בהתיחחסות לממצאים הבאים: בבדיקת CT שבוצעה אתמול נמצאו נגעים ליטיים ב- 3 חוליות היכולים להתאים לתהליכים משניים. מהם ממצאים ליטיים? בבדיקתמיפוי עצמות שערכתי היום נמצאו ממצאים אחרים ב- 3 חוליות אחרות - ממצאים חשודים לתהליך תסניני גרמי. מהו תהליך תסניני גרמי? מה אמין יותר CT או מיפוי עצמות? מה לעשות למען ההמשך? תודה, דנה
תהליכים ליטיים הם תהליכים עם הרס עצם, תהליך תסניני גרמי הוא תהליך שיכול להתאים לגרורה בעצם. שני התאורים שאת מציינת יכולים להתאים לפיזור של הגידול לעצם, אך בלי לראות את הצילומים איני יכולה כמובן להיות בטוחה בכך. עלייך לפנות לאונקולוג מיומן היטב בטיפול בסרטן שד, אם את מטופלת באסף הרופא יש שם מכון שד מצויין. ביקרון חשוב כעת להגדיר היטב את מידת פיזור הגידול ולהתחיל טיפול בהתאם. חשוב גם לקבל פרוט מלא של תוצאות הביופסיה כולל רצפטורים ו HER2 בהצלחה