ממוגרפיה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
ברצוני לדעת האם ממוגרפיה שאני אמורה לבצע (בשל סיפור משפחתי של סרטן שד) מדי שנה יכול להזיק? שמעתי שבדיקה זו יכולה לגרום לסרטן? האם כדי בכל זאת להימנע ממנו בכל שנה ולעשותו פעם בשנתיים ומספיק גם בבדיקת אולטרסאונד?
גל בלי לדעת את גילך ואת הסיפור המשפחתי שלך - לא ניתן לענות לך. עקרונית, ככל שעולים בגיל הממוגרפיה פחות מסוכנת ויותר יעילה. סונר ובדיקה גופנית הם חיוניים, אבל הם השלמה.. את צריכה לשוחח עם אונקולוג שיקבע איתך תכנית מעקב הגיונית ולא מלחיצה מדי.בהתאם לנתוניך האישיים. שנה טובה