ניתוח שד לאחר טיפול כימותרפי
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
סיימתי טיפולים כימותרפיים עם תגובה קלינית מצוינת בגלל הסתיידויות שהיו לא סימנו עם קליפ בראשית התהליך. כעת בממוגרפיה - אין גושים. יש מעט הסתיידויות עדינות בפיזור סגמנטלי. קיימת הקטנה של הסתיידויות. 1. איזו המלצה ניתוחית יכולה להיות במצב כזה והאם אכן הכרחי ניתוח ? 2. מה הסיכוי שהסתיידויות יקטנו או יעלמו ? 3. איך יוציאו מאיזור הגידול שוליים נקיים אם לא יכולים לדעת בדיוק היכן היה הגידול ? 4. מה משמעות סגמנטלי ? אודה לכל עצה או הכוונה.
היי אושרת, קודם כל זה מצוין שהגבת כל כך טוב! קשה לי לענות לכל השאלות כי אני חייבת להכיר את ההדמיות של לפני ואחרי הטיפול. הכירורג שלך יוכל לתת תשובות יותר מוסמכות. אם הגידול היה בתוך אזור ההסתידויות הן יכולות להוות סמן ובהתאם לשטח שלהן ניתן לקבוע את נרחבות הניתוח. האזור שיכרת ישלח לפתולוגיה ואז ניתן יהיה לקבוע אם נותרה שארית מחלה ואם השוליים נקיים. הסתידויות בד״כ לא מגיבות לכימותרפיה. סגמנטרית משמעו הסתידויות באזור (סגמנט) בשד. בבריאות, דינה