שאלה לד"ר ולכל מי שיכולה לעזור
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב! עברתי לפניי חודשיים ניתוח להסרת גוש ובשבוע הקרוב אני צריכה לעבור עוד ניתוח בשם למפקטומי , הרופא אומר שהשוליים לא נקיים ואני לא כל כך מבינה בזה(אשמח לקבל הסבר) השד שלי מאד קטן והמלצתי לרופא לכרות אותו אבל הוא אומר שזה לא מקובל , אני מאד מפחדת שהמחלה תחזור אחרי הטיפולים ורציתי לשאול אם כריטתת שד מונעת חזרה של המחלה?(לא היו גרורות בבלוטות) תודה רבה! וחג שמח.
בעיקרון אין הבדל בסיכוי להבראה מסרטן שד אם כורתים את השד או רק את הגידול בתוספת קרינה לשד. אם השד מאד קטן יתכן ומבחינה קוסמטית כדאי לכרות את השד. לגבייך ספציפית התיעצי עם הכירורג ועם האונקולוג המטפל בך. שוליים לא נקיים אומר שהגידול לא הוצא בשלמות ויתכן ויש שארית של גידול בשד.