שד
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
הנני בת 41+ עם התקן מירנה (המכיל הורמונים-פרוגסטרון). מאז ההתקן אני מרגישה גודש בשתי השדיים (בשל ההורמונים). ברצוני לדעת האם בשל סיפור משפחתי של סרטן שד (לאחותי) האם מותר לי להשתמש בהתקן זה? (כשהייתי אצל רופאת משפחה היא אמרה לי שעודף הורמונים זה לא כל כך טוב ועלי להיועץ האם מותר לי בשימוש זה בשל ההורמונים?)
לטל שלום, התקן התוך רחמי מסוג מירנה מכיל פרוגסטרון. רוב המחקרים אשר קישרו טיפול הורמונאלי לסרטן שד התייחסו לטיפול באסטרוגן או שילוב של האסטרוגן עם פרוגסטרון. אינני רואה מניעה משימוש בהתקן זה ביגלל סיפור משפחתי של סרטן שד. יתר על כן ישנן עבודות הממליצות שימוש בהתקן זה בנשים עם סרטן שד המקבלות את התכשיר טמוקסיפן בכדי להגן על רירית הרחם מפני השפעת הטמוקסיפן.