אלטרנטיבה להוצאת גוש?
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, לאחר ביצוע של מספר אולטרא סאונד וביופסיה, נאמר לי שאני צריכה להוציא את הגוש מהשד. רציתי לברר על אלטרנטיבה אחרת מניתוח להוצאת גוש בגודל של פחות מ2 ס"מ (כ1.4 ס"מ נכון ללפני חודש). קראתי על שיטת בלס אך הבנתי שהיא כבר לא מבוצעת. איזו אלטרנטיבות אחרות קיימות? תודה
בת שלום, הוצאת גוש מהשד כרוכה בהליך ניתוחי ובהרדמה מקומית או כללית, בהתאם לגודלו ומיקומו. במקרה שלך, גוש קטן כ 1.4 ס"מ, הקרוב לעור ניתן להסיר בהרדמה מקומית (אקסיזיה) אך באם עמוק יותר, ייתכן ויהיה צורך בהרדמה כללית- עדיין מדובר בניתוח בהיקף קטן (משמר שד). בכל מקרה- כדאי לגשת ולהתייעץ בנושא עם כירורג, בריאות שלמה פרופ הלר