התפשטות המחלה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בת 29 ,לאחר טיפולים כימוטרפיים ,עם סרטן בשד (כ-4 ס"מ) וגרורות בעצמות.לא עברתי כריתה בכלל. מזה כ-4 חודשים אני מטופלת בזולידקס וטמוקסיפן ואחת לחודש מקבלת ארדיה. שאלתי היא, האם בתקופת הטיפול הנוכחי הסרטן יכול להתפשט מעבר לעצמות?
עדי בהמשך לתשובותי הקודמות איליך את מקבלת טיפול מלא ומתאים לגרורות בעצמות; אפשר לשקול מעבר מארדיה לזומרה, שיעילותן זהה, אך הזומרה ניתנת במשך רבע שעה ולא שעתיים. אי אפשר להבטיח במאה אחוז שהמחלה לא תתפשט הלאה, כשם שאי אפשר להבטיח נסיגה מלאה של הגרורות. שני הדברים קורים במקרים שונים.. אולם הטיפול שאת מקבלת הוא הטיפול!! מובן שאת יכולה לשמוע חוות דעת נוספת (התיק הרפואי וכל חומר רפואי הנוגע בך שייכים לך!!), אבל לא בטוח שיש צורך בכך בשלב זה.. אולי עדיף לחכות קצת ולראות איך משפיע הטיפול. זאת החלטה שלך. תרגישי טוב.