שאלה דחופה אודה לתשובה בהקדם

דיון מתוך פורום  סרטן השד

01/04/2017 | 21:10 | מאת: אילנית

לפני כחודש וחצי במישוש עצמאי גיליתי גוש בשד. הלכתי לרופא נשים והוא גם הרגיש גוש והפנה לכירורג. הלכתי לכירורג שהפנה לאולטרהסאונד ושם מצאו בשד שמאל גוש שחלקו נוזלי וחלקו מירקמי בקוטר 4.3 ס"מ ועוד גוש מאחורי הפטמה בקוטר 1.5 ס"מ. בפענוח כתוב שד שמאל. Birds4. ובהמלצות לדגום את הגוש הדומיננטי. שאלתי היא. האם הבירדס הכוונה ל2 הגושים? מה הכוונה גוש דומיננטי? היא גם כתבה שהגוש הגדול בשעה 2 והרופא מישש את הגוש בשעה 3. האםיכול להיות שהרופא דגם את הגוש הלא נכון? כי הוא דגם בשעה 3 והוא בכלל לא התייחס לגוש מאחורי הפטמה. מאז הביופסיה יש לי מין גולה פנימית באזור הביופסיה. האם יכול להיות שזה גוש חדש או שזאת יכולה להיות תופעה של הביופסיה? הייתי אצל הרופא והוא אמר שהוא רוצה לוודא שהוא לא פספס משהו ושאגיע עוד חודש. אני מוטרפת מלחץ ודאגה. סובלת נורא מחרדות ולא מסוגלת להעביר ככה את החג. אודה מאוד מאוד לתשובתכם.

לקריאה נוספת והעמקה
01/04/2017 | 21:15 | מאת: אילנית

אציין שתשובות הביופסיה יצאו תקינות. ואין עדות לממאירות ב"ה. יש במקום דלקת כרונית. שאלה נוספת למה אמור להלחיץ שהגוש שם הרי בביופסיה רק דוגמים ולא מוציאים את הגוש.

03/04/2017 | 05:51 | מאת: פרופ' דינה לב

הי אילנית, רק הכירורג המטפל והרדיולוג שבצע את הUS יכולים לענות על השאלות ששאלת במדויק. לא אוכל לדעת עם ההתייחסות היתה לשני הממצאים או רק לאחד מהם על סמך מה שכתבת ואת מה דגמו. הופעת גושיש באזור הביופסיה הינה תופעה שכיחה ומשנית לדימום והמטומה באזור הדיקור. שמחה שנקבעה לך בדיקת מעקב, הכירורג יוכל להעריך מחדש את מהות הממצאים ולשלוח אותך להמשך בירור באם נדרש בבריאות, דינה

מנהל פורום סרטן השד