דילמה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, לאימי הוציאו גוש מהשד והתברר בבדיקות כי 6 בלוטות נגועות גם כן. היא צריכה להתחיל בימים הקרובים טיפול כימי. לפי דברי הרופאים ללא טיפול מצבה הוא 50-50 ובעזרת טיפול כימי מצבה יהייה באחוזים בודדים טוב יותר. השאלה היא, האם הסיכון בטיפול הכימי לאשה בת 70 לא יותר גודל מהאחוזים הבודדים שהטיפול כימי יוסיף לה? נתקלנו בזמן האחרון במספר חולים שסרבו לקבל טיפול כימי, חלקם כבר מעל 10 שנים לאחר המחלה. מה הסיכונים בטיפול הכימי לאימי בהנחה שהיא בריאה לחלוטין?
הגיל באשה מבוגרת ובריאה, אינו מהוה שיקול מכריע בבחירת הטיפול. די טיבעי שהרופאים ימליצו על כימותרפיה בנוכחות 6 בלוטות תפוסות. אבל , יתכן וכפי שכתבת , תרומת הכימיה אצל אימך לא תהיה ענקית. כדי לדעת זאת, חשוב לדעת את כל הנתונים הפתולוגיים של הגידול ונתונים נוספים וכמובן - יש להתחשב ברצונה של אימך לאחר שקיבלה את כל ההסברים.