כריתת רחם?!
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, לפני שנה עברתי ניתוח בילאטראלי של השדיים, קיבלתי 6 טיפולי כימו. בבדיקות שגרתיות הציע הגניקולוג כריתת רחם למניעה. כשהלכתי ליעוץ לפרופסור אחר , אמר שאין צורך בכריתה שלמה, אלא רק של השחלות. רופא שלישי אמר שאין עדות רפואית לכריתת רחם. אני מבולבלת, ולא יודעת מה לעשות?! ידוע לי על ניתוח כריתת רחם בלפראסקופיה, אבל לא כל הרופאים מיומנים בשיטה זו. שאלותי הן, מה עלי לעשות? האם לכרות את כל הרחם בניתוח בטן, או בלפראסקופיה, האם לכרות רק שחלות??? מכיוון שכולם מסכימים שזה לא דחוף, אני דואגת, ורוצה לעשות משהו, אבל קשה עלי ההחלטה. אנא עזרו לי!!! בתודה ויום טוב, כמון
לכמון שלום, הייתי מבקש מספר פרטים: בת כמה את? האם את נוטלת טמוקסיפן? האם ביצעת בדיקה גנטית ל-BRCA?
שלום לך דר' דן גריסרו, תודה שהתייחסת לשאלותי. אני בת 59 נוטלת טמוקסיפן מזה 7 חודשים ביצעתי בדיקת BRCA ואינני נשאית המוטציה הנ"ל. אולם אציין כי יש סיפור משפחתי מאד מרשים של סרטן השד!!! ידוע לי על תרופה בשם ארמדיקס (במקום טמוקסיפן ) ואשר איננה משפיעה על רירית הרחם, אולם לא נמצאת בסל התרופות, האם יש מקום לשקול לקנות אותה?! בתודה, כמון