בדיקת גוש בשד??
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, מעיון בשאלה שנשאלה פה, הבנתי שיש בדיקה פתלוגית ובדיקה ציטולוגית. מה ההבדל בין הבדיקות? אצלי נמצא גוש החשוד כשפיר וגם ציסטה, עשיתי ביופסיה בשני הגושים. איזו בדיקות נעשו אצלי פתלוגיות או ציטולוגיות? תודה, בברכת חג פורים שמח סיון
השאלה דנה בהבדל בין בדיקה ציטולוגית וביופסיה של השד: בדיקה ציטולוגית היא בדיקה הנעשית ע"י שימוש במחט דקה שאיתה דוקרים בגישה מלעורית(ללא חתך בריקמה).יוצא מזה שרק מדגם קטן של תאים נלקח לבדיקה.הבדיקה טובה אם כי יש לה מיגבלה בשל כמות התאים הקטנה.בד"כ נלקחת כשיש מחשבה שהתוצאה תהיה שלילית לקיום גידול ורק רוצים תמיכה נוספת בבדיקת הריקמה. ביופסיה לעומת זאת ,היא בדיקה בה מוחדרת מחט עבה לאחר ביצוע חתך בשד ואז מוצאת כמות גדולה יותר המאפשרת הערכה פתולוגית מקפת יותר בתאים שהוצאו בבדיקה.זוהי הבדיקה האופטימלית(הטובה ביותר) לקבלת מידע על טיב הגוש או המלאות או ההסתידויות בריקמת השד.