בדיקה ציטולוגית מול פתולוגית
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר שלום רב, בבדיקה ראשונה שנעשתה לאחותי נלקחה בדיקה ציטולוגית מההפרשה דמויית הדם שהייתה לה מהשד. הביופסיה הזו הייתה שלילית, משמע שפירה. בבדיקה פתולוגית שנלקחה מהאזור הנגוע התקבלה תשובה חיובית לעומת זאת, משמע סרטן פולשני שנמצא עדיין בצינור החלב לפי אבחנת הרופא (במספר מוקדים). הייתכן? ובהנחה שכן, על מה מעידות תוצאות שכאלה? תודה מראש.
סמדר שלום בדיקת ההפרשה הדמית לגילוי תאי סרטן הינה בעלת יעילות נמוכה. מכיוון שאינה כרוכה בכאב או אי נוחות אנחנו דוגמים את ההפרשה ואם יש תאי סרטן הרי שיש אבחנה. הדיקור שהדגים תאים ממאירים אמין יותר ולצערי נראה שזו האבחנה ויש לטפל בהתאם. פרופ' מ. גוטמן