גילאי המחלה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בחודשים האחרונים, חברה טובה שלי עוברת בדיקות באופן סדיר אצל רופאים שונים, וככל הנראה נמצא אצלה גוש זר בשד הימני שלה. העובדה שאמה, ודודתה (מהצד השני), חלו במחלה, מגביר אצלה את החשש לסרטן. העניין הוא, שהנערה בת 16 בסך הכל. אני שואלת: - האם סרטן השד יכול להופיע גם אצל נערות בגיל 16? - האם כל גוש זר בשד, גם בגיל 16, מעורר חשש לגידול ויש צורך לבדוק זאת? - האם בתור נערה, שהמחלה נפוצה בקרב בנות המשפחה, מעורר סיכון לחלות בגיל 16? או האם קיים סיכוי כלשהו שנערה בת 16 תחלה בסרטן השד?? הנושא הזה מאוד מלחיץ, ואני מוצאת את עצמי לבד עם המון שאלות. אודה לכם, אם תוכלו לענות לי בהקדם האפשרי על השאלות הנ"ל. מאיה.
סרטן שד בגיל 16 הוא מאד מאד מאד נדיר, אפילו בנוכחות סיפור משפחתי. רוב הגושים בשד , בגיל צעיר ובכלל, אינם ממאירים. ובכל זאת, אם קיים גוש בשד, צריך להיבדק, ולברר את טיבו בהתאם לשיקול הקליני.