- שאלה מעניינת

דיון מתוך פורום  פוריות חברתי - תמיכה

04/01/2015 | 18:43 | מאת: - אופטימית -

היי לכל מי שעונה.. שאלתי היא משך כמה זמן הזקיקים והביציות בתוכם נשארות בשלות מסיום מתן כל הזריקות, השאיבה וההחזרה. לאחר שהופסק מתן הזריקות לכמה זמן השפעת הזריקות ממשיכה, אם בכלל? מבחינה מדעית/רפואית האם יתכן מצב של ביוץ עצמוני עוד לאחר שהחזירו עובר לרחם? או שלאחר ההחזרה לרחם הביציות שהיו בזקיקים כבר התנוונו? תודה לכם על המענה.

לקריאה נוספת והעמקה
05/01/2015 | 13:53 | מאת: קרן

אופטימית יקרה, אני לא בטוחה שהבנתי את שאלותייך. בעיקרון ברגע השאיבה שואבים את כל הביציות שיש, כך שלא ייתכן ביוץ אחר כך, וכמובן שלא אחרי החזרת העובר לרחם. סבב זריקות בדרך כלל מסתיים בזריקת אוביטרל, שמתזמנת את הביוץ ל-36 שעות אחר כך. לכן חשוב לדייק כל כך בשעת ההזרקה הזאת ובשאיבה בבית החולים. תקלה שקורית לפעמים היא שביוץ עצמוני התחיל קודם לכן והביציות "בורחות" לפני השאיבה, לא עלינו, אבל לא אחר כך. יכולה אולי להסביר טוב יותר מה בדיוק את מנסה לברר? משהו ספציפי שקרה לך שאת מנסה להבין?

07/01/2015 | 18:49 | מאת: - אופטימית -

קרן שלום, מתנצלת על אורך השאלה. בטיפול האחרון (שגם הוא לא הצליח) הרגשתי את הביוץ (יום ג') יום לפני הביקור אצל הרופא וגם באותו יום הביקור (יום ד') היה ביוץ, כך שאני לא יודעת אם הביצית הצליחה לחרוג או רק עמדה לחרוג מהזקיק.. אמרתי לרופא אני מרגישה ביוץ והוא ענה כן יש ביוץ, להמשיך הזריקות ואמר להזריק את האוביטרל מלמחרת בלילה (יום ה') לבוא לשאיבה (ביום ו' בבוקר). אציין שאת מחזור הטיפול האחרון התחלתי בדיוק בוקר למחרת קבלת הווסת. וניתן לי טיפול קפדני ומתוזמן היטב. בעקבות הכישלון החוזר התעוררה אצלי שאלה רפואית חשובה והיא- מתחילת הביוץ ועד סיום הביוץ ויחד עם מתן האוביטרל - משך כמה זמן רירית הרחם שורדת? כלומר מתי בכלל מתחילה ההתנוונות של רירית הרחם? יש לי תחושה שהעובר כלל לא משתרש... קיימת בעיית זרע לא פשוטה וידועה לרופא ולמעבדה. והרי בוחרים את הזרעון הטוב ביותר וכן רואים שישנה התפתחות/התחלקות. תודה מקוה שהשאלה מובנת.

מנהל פורום פוריות חברתי - תמיכה