מחזור מתעכב לאחר הפסקת גלולות דיאנה

דיון מתוך פורום  האשה והרחם

26/04/2015 | 12:59 | מאת: אסתי

שלום ד"ר, אני בת 25, אמא ל-2. לאחר לידת הבת השניה נטלתי גלולות למשך מס' חודשים ולפני כחודשיים הפסקתי עם נטילת הגלולות. המחזור לא הופיע מאז שהפסקתי את הגלולות והתחילו פצעי אקנה נוראיים. (עשיתי מס' בדיקות הריון ביתיות ויצאו שלילי). ביום חמישי בלילה 23.4, ירד לי דם באופן כזה כאילו נפתח פקק (בדומה ממש לירידת מים), וביום המחרת כבר פסק הדם כמעט לגמרי. האם יכול להיות שזהו המחזור שפרץ בצורה כזאת? אם כן, יכול להיות שיצא כל מה שאמור לצאת במחזור- בפעם אחת? עוד שאלה, מה הפיתרון לאקנה שפרץ בצורה כזאת? (יש לי עבר עם אקנה, נטלתי רואקוטן והיה לי בזמן שנטלתי דלקת במעי. מבדיקת גסטרו שעברתי, טען רופא הגסטרו שעליי להפסיק עם הרואקוטן מכיוון שייתכן מאוד וזה מה שגרם לדלקת במעי). האם לדעתך ייתכן שרואקוטן גורם לבעיות במעי? תודה לכם על העזרה!!! אסתי

לקריאה נוספת והעמקה

אסתי שלום, אי-סדירות המחזור לאחר הפסקת גלולות היא תופעה שכיחה ומוכרת. אם בעבר היו מחזורים סדירים - סבירות גבוהה שיחזרו להיות כך. אם לא היו מחזורים סדירים - גם כאן סבירות גבוהה לאי-סדירות ללא גלולות. אני ממליץ כי תבצעי בדיקת הורמונים ביום 3-5 למחזור. הדבר החשוב העיקרי הוא לבדוק באם הינך בהריון - כך יש לנהוג בכל מקרה של שיבוש מחזור באשה בתקופת הפריון. רואקוטן עושה נפלאות לעור אולם שיעור תופעות הלוואי שלו הוא גבוה מאד ולצערי ידם של רופאי העור קלה מדי במתן תרופה זו. בין יתר התופעות תתכן גם דלקת מעי. מקווה שעזרתי, רפואה שלמה.

27/04/2015 | 13:56 | מאת: אסתי

על השרלה הכי חשובה לא נעניתי.. האם לדעתך דם שיורד בצורה כזאת ( בדומה לפקק כמו ירידת מים ), ייתכן שזה מחזור שירד בפעם אחת? או שעליי לפנות לרופא נשים לבדיקה?

אסתי שלום, יש ביננו מחלוקת על מהות השאלה הכי חשובה... בכל אופן, זה ייתכן אולם תשובתי אינה תחליף לבדיקת רופא. בכל תופעה חריגה חשוב להתייעץ ברופא שלך. בהצלחה.

מנהלי פורום האשה והרחם