us וביוץ

דיון מתוך פורום  האשה והרחם

03/08/2014 | 10:05 | מאת: שלי

שלום רציתי לדעת לפני שבועיים ביקרתי אצל רופא הנשים שלי הוא אמר שהוא רואה שאריות של ביוץ.. בדיוק באותו היום התחילו הכתמות..רציתי לדעת ברגע שמזהים ביוץ שהתרחש כמה זמן לפני הוא התרחש / האם השאריות נשארות עד ליום קבלת הווסת? פשוט לא בטוחה שהיה לי ווסת או שזה הריון...

לקריאה נוספת והעמקה

שלי שלום, חסרים לי פרטי זמנים בעיקר כדי לענות על כל שאלותייך. אומר כך, חיזוי הביוץ אפשרי רק אצל נשים שיש להן מחזורים סדירים והביוץ הוא ארוע קצרצר ביותר, אפילחו נקודתי. אבל אין מה להלחץ מאמירה זאת מאחר ש"חלון ההזדמנות" להריון נפתח כבר 36-48 שעות לפני הביוץ ונמשך עד 36-48 שעות לאחריו. זה כמעט 5 ימים שבהם בכל רגע נתון ניתן לקיים יחסים ולמצות את פוטנציאל הפריון. אם המחזורים אינם קבועים, יש לבצע מעקב זקיקים שנועד לתזמן את מועד הביוץ לשיפור סיכויי ההריון. התהליך, בכל מקרה, צריך להתבצע תחת פיקוח רפואי. בהצלחה.

03/08/2014 | 15:49 | מאת: שלי

מחזורים נעים בין 25ל 28 יום כל פעם.. אבל השאלה שלי היא כזאת האם שהגעתי לרופא והוא אמר שזיהה ביוץ שהתרחש אם ניתן לדעת מתי היה הביוץ. מחזור אחרון שהיה ב 26.6 וביום שהגעתי לרופא התחילו הכתמות אבל הוא טען שרואה שהיה ביוץ. יכול להיות שהדימום שהיה לי לא היה מחזור וזה היה דימום לאחר הביוץ ואהן קיים הריון?

לא ניתן לומר בדיעבד מתי היה ביוץ ללא מעקב רציף לפני כן. דימום לאחר ביוץ הוא אפשרי אולם בדר"כ מאפייניו (כמות וצבע) שונים מוסת רגילה. לשאלת ההריון - אין פשוט מלבצע בדיקת דם וקבלת תשובה באותו יום. רפואה שלמה.

מנהלי פורום האשה והרחם