באר-שבע

דיון מתוך פורום  האשה והרחם

25/06/2014 | 18:10 | מאת: ליאת

שלום רב אני כיום בת 34 וחצי עם שרירן בקוטר של 8 מס" הלכתי לרופא פוריות האישה בכוונה להתחיל טיפול פוריות הרופא חשש בגלל גודל השרירן ושלח אותי לרופא המתמחה בניתוחים מסוג זה , לחוות דעת הוא החליט שישר יש לנתח וקבע לי מועד ,לא שלמה אני עם הניתוח ורציתי חוות דעת נוספת וכך היה הלכתי לרופא אחר שאומלץ לי אליו לחוות דעת ,שאל אותי עם עשן לי צילום רחם ואמרתי לו שלא ,הוא אמר שכך אפשר לראות שאולי אני יכולה להיכנס להריון ולשרוד עם השרירן למרות גודלו והוא אמר לי שיש מקרים בהם זה או שחור-חייב לנתח או לבן- לא צריך לנתח המקרה שלי הוא אפור . אז ד"ר אני רוצה לבדוק טוב לפני שאני הולכת על ניתוח . שאלתי מה המלצותייך אלי ?ואילו עוד בדיקות אני יכולה לעשות כדי שהתמונה תהיה ברורה יותר????

לקריאה נוספת והעמקה

שלום ליאת, נדיר שרפואה נותנת מענה שחור-לבן. אין לי פרטים אודות השרירן - מיקומו? קצב צמיחתו בשנים האחרונות? האם הוא דוחק את חלל הרחם ומעוות אותו? אין לי פרטים אודותייך - למה טיפולי פריון? למה לא טבעי? הריונות בעבר? לידות בעבר? יש מצבים שהריון יכול לשרוד (מילה רעה...) בנוכחות שרירן ויש הריונות שלא כך, אולם מצבים אלה דווחו בדיעבד. חיזוי מראש כמעט אינו אפשרי. אשמח לעזור הלאה.

29/06/2014 | 10:23 | מאת: ליאת

קודם כל תודה ד"ר על התיחסות המהירה . פרטים כמו ששאלתה ,אני בת 34 ללא הריונות בעבר מנסים כבר שנתיים וחצי ,בצורה טבעית . עם שרירן שגדל ל-79 לעומת 40 ממ ב2012 וסת סדירה . ללא כל תסמין אחר. כרגע אני מושעת לטיפולי פוריות עקב MALE FACTOR OTA בעלי בן 39 בריא בד"כ עבר ניתוח וריקוצלה . האזור שבו נמצא השרירן לפי מה שהרופא רשם TVS רחם עם שרירן 87 ממ קוטר מקסימלי ללא שנושק אך קרוב לודאי לא מגיע לרירית הרחם. שחלות בעלות מבנה פוליצסטי כאשר מימין גם ממצא צסטי עכור כ3 ס"מ ללא נוזל חופשי ד"ר אני קצת לא יודע מה לעשות, רופא מומחה לניתוחים מסוג זה,אמר לי לעשות את הניתוח לכריתת השרירן .הלכתי לחוות דעת נוספת לרופא אחר שגם מתמחה בניתוחים מסוג זה שאל אותי עם עשיתי צילום רחם אמרתי לא .הוא אמר לי אולי אני יצליח להחזיק הריון ללא כריתת של השרירן הוא גם אמר לי שניתוח מסוג זה זה לא כזה לא כזה מומלץ לגעת ברחם מיוחד שאני לפני טיפולים , אני מבלבלת ומפחדת . אני שואלת את עצמי האם יש עוד בדיקה שאולי תוכל לעזור לי לבהירות התמונה או טיפול אחר שאולי יכול לעור לי, ראיתי שהיום שיש דרכים שאפשר "להרוג" את השרירן על ידי צינטור ??? ד"ר אני אשמח לשמוע את דעתך בנושא , דאי מרגישה מבולבלת ומפחדת

מנהלי פורום האשה והרחם