שיטות ניתוח רחם

דיון מתוך פורום  האשה והרחם

07/04/2014 | 19:05 | מאת: לאה

אני בת 41 ולי 2 ילדים . אני במעקב כ5 שנים עד היום בבדיקות יש שריר כ10 סמ. אין לי שום תופעות או הפרעות והמחזור סדיר ואין שום בעיה רפואית. אני דחיתי פעמיים את הניתוח לכריתת הרחם כי אני מפחדת וגם אני עובדת וחוששת להעדר זמן רב כאשר עוברים ניתוח פתיחת בטן . אני עברתי בדיקת ביופסיה והבדיקה תקינה. אני חוששת להשאיר את השריר חלילה יהיה סרטן . לאורך המעקב של 5 שנים הראו שהיא גודלת 1 סמ בשנה ויתכן תמשיך לגדול ויכולה לגרום סיבוכים בעתיד ואף אחד לא יודע מה יהיה ולגן המליצו לכרות . אני צפיתי בטלויזה תוכנית של דר אוז מאמריקה על הנושא רחם ונאמר ש90 אחוז מכל נשים באמריקה עוברות כריתת רחם מיותרת ואפשר לחיות איתן רק האם לא מפריע בבריאות האישה . האם תמליץ לעבור ניתוח לכריתת רחם אני איאלץ לשקול ברצינות רבה לעבור ניתוח . אני שואלת האם ניתוח בשיטה אחרת פרוסקופיה עושים חורים בבטן ללא פתיחת הבטן האם היא מתאימה לי? איפה ניתן לעבור ניתוח בשיטה פרוסקופיה ? בינח הקרוב לאיזור שלי הוא רמבם או כרמל . תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

לאה שלום, ראשית להרגיעך - החשש מגידול סאטני במיומה רחמית הוא נמוך מאוד. אני ממליץ כי תקראי את המאמר שכתבתי בעיתון הארץ - http://www.haaretz.co.il/news/health/new-research/.premium-1.2116696 אני בהחלט תומך בסרובך להפרד מהרחם. עם זאת מיומה של 10 ס"מ היא מיומה גדולה וניתוח לפרוסקופי להסרתה דורש מיומנות רבה ועדיין יכול להסתבך באיבוד דם מיותר ולהמשך שעות מרובות. מנסיוני בטיפול במיומות (ויש לי נסיון לא מבוטל) אני ממליץ במקרים כאלה להסיר את המיומה בלבד אולם לעשות זאת בפתיחת בטן. לידיעתך, ניתן גן לבצע טיפול אמבוליזציה - פעולה לא ניתוחית המבוצעת באמצעות צינתור (כמו בלב) של כלי הדם המובילים למיומה והזרקת חומר החוסם את אספקת הדם למיומה וכתוצאה מכך המיומה מתכווצת (אך לא נעלמת כליל). רפואה שלמה וחג פסח כשר ושמח.

08/04/2014 | 18:34 | מאת: ד"ר דב לקסמן

שלום, תודה שענית לי תשובה, מופתעת לשמוע שיש טיפול אמבוליזציה ואני מעוניינת להגיע למרפאה שלך להיפגש איתך? אם ניתן לקבל דרך קופת חולים התחייבות וטופס 17? אני שייכת לכללית ויש לי כרטיס פלטניום.

לאה שלום, אני מזמין אותך ליום עיון פתוח בנושא אלטרנטיבות לכריתת רחם שיתקיים בתאריך 27/6 בשעה 09:00 במרכז "איה מדיקל" ברחוב הברזל 10 ברמת החיל ת"א (בניין העוגן - בניין אחד לפני בי"ח אסותא). נשמח לנוכחותך. אנא אשרי את השתתפותך בטלפון 0775717230. להתראות.

מנהלי פורום האשה והרחם