יציאות רכות ותכופות אצל ילד בן שנתיים וארבע

דיון מתוך פורום  רפואה משלימה לתינוקות, ילדים ונוער

26/02/2013 | 22:08 | מאת: שירן

בני בן שנתיים וארבעה חודשים סובל מיציאות רכות ותכופות מזה כ10 חודשים (כ 3-4 פעמים ביום) הילד נמצא בתת תזונה ולא עולה במשקל ובגובה וההתפתחות לא מתאימה לגילו אחרי כל ארוחה יש יציאה מוצרי חלב מגבירים את מס היציאות ולכן הפסקנו לתת לו מוצרי חלב ותחליפי חלב לפני כ 4 חודשים כיום הוא לא מוכן לחזור לתחליפיי חלב גם ללא לקטוז לפני 3.5 חודשים עבר בדיקת גסטרו ללא ממצאים חריגים אך גילו בבדיקה שיש לו חוסר בiga , נעשו בדיקות דם ללא ממצא חריג ונעשו בדיקות צואה ונמצא דם סמוי בבדיקה ,הילד חולה לעיתים תכופות בשפעת ובמחלות בדרכי הנשימה (נזלת) ומפתח חום גבוה, הרופאה מעוניינת כמוצא אחרון לחזור על הגסטרו אך אני לא ממש מעוניינת ,מה אפשר עוד לבדוק ולאיזה כיוון אפשר ללכת לפני שעושים שוב את הבדיקה הפולשנית? ומה כבר אפשר למצוא שוב בבדיקת גסטרו נוספת שלא מצאו בפעם הראשונה?

לקריאה נוספת והעמקה

שירן שלום, מבחינת בירור הגאסטרו, צריך לבדוק ולשלול אצל בנך רגישויות למזונות, צליאק או מחלות זיהומיות של מעכת העיכול, אם כל אלו בוצעו, נכון לשאול את הרופאה מה היא מצפה למצוא בשאר הבדיקות. אם את לא מרוצה מהתשובה, תפני לחוות דעת שניה אצל רופא אחר. אני ממליץ לך לפנות למטפל מומחה ברפואת ילדים לבחון בכלים נוספים מה המצב של מערכת העיכול ומה ניתן עוד לעשות. לרפואה הסינית יש תוצאות טובות בטיפול בגיל הזה וכמו כן חשוב גם לקבל הכוונה תזונתית אצל נטורופת/ית או מטפל המומחה בתזונה. אשמח לסייע לך, בברכה, אסף מור. www.AssafMor.com

27/03/2016 | 19:10 | מאת: דודי

היי קראתי את שרשמת , הגעתי לזה מכיוון שהילד שלנו שהוא בן שנתיים ושמונה חודשים סובל כמעט מאותם הסימפטומים רק שאצלו ברוב הפעמים יש רק יציאה אחת ביום אבל היא רכה תמיד , בנוסף הוא גם סבל החורף ממחלות בדרכי הנשימה ( 3 פעמים החורף) עם חום גבוה וציפצופים בריאות עם ליחה הרופאה שלנו העלתה חשד לסיסטיק פיברוזיס יש לציין שהמדדים של הילד תקינים והוא עומד יפה באחוזון וגם אין לו חוסרים בבדיקות רציתי לדעת האם עליתם על הבעיה של הילד שלכם ?

מנהלי פורום רפואה משלימה לתינוקות, ילדים ונוער