הורות משותפת והשפעה על הילדים

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

08/01/2013 | 11:38 | מאת: דורון

שלום פרופ' רובינשטיין, אני מעוניין להקים משפחה עם אישה בהסכם הורות משותפת. מעניין אותי לדעת מה לדעתך מידת ההשפעה שיש לנטייה המינית של ההורה על הנטייה המינית של ילדיו. ראיתי מחקרים שטוענים כך וכאלו שטוענים אחר וזה די מבלבל... מה ידוע לך בעניין? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום דורון, אני מכיר את אותם מחקרים שאתה מכיר ולא הייתי מייחס להם חשיבות רבה משלוש סיבות: (א) זו תופעה חדשה מאוד מבחינה היסטורית ואין מספיק דורות כדי להצביע על מגמה. (ב) חלק מהמחקרים איכותניים (התרשמותיים) ולא כמותיים סטטיסטיים שיטתיים. (ג) הייתי חושש להטיות אידיאולוגיות של החוקרים בשני הכיוונים. לדעתי, לא על בסיס תורשתי ולא על בסיס סביבתי, אין כל סיבה לחשוב ששיעור ההומוסקסואלים בקרב הצאצאים יעלה על זה שבאוכלוסייה הכללית. אם, למשל, לוקחים את המודל הפסיכואנאליטי להסבר התופעה, דווקא הדינאמיקה המשפחתית בין ההורים העשויה לגרור הומוסקסואליות אצל הצאצא נעדרת כליל מהמודלים של הורות אחרת. גם במקרה שהצאצא כן יתפתח להיות הומוסקסואל, מצבו יהיה הרבה יותר טוב יחסית לצאצא הומוסקסואל שנולד להורים סטרייטים במערכת משפחתית רגילה. בהצלחה, פרופ' גידי רובינשטיין http://www.shrink-friendly.co.il

09/01/2013 | 00:00 | מאת: דורון

תודה על התשובה. אני שמח ללמוד ממך ששיעור הילדים ההומוסקסואלים בקרב הורים הומוסקסואלים אינו עולה על שיעורם באוכלוסייה הכללית. למרות שברור לי לחלוטין שאקבל את ילדיי ואוהב אותם בכל מחיר, לא לא הייתי רוצה שגם הם ישלמו מחיר חברתי כל כך כבד בגלל שונות. מהתעניינותי הרבה בנושא, הן במישור האישי, והן במישור התאורטי, אני מתרשם שהבעיות המתודולוגיות שציינת מאפיינים גם מחקרים על טיב ההורות החד מינית. אני מניח שזה כולל גם הורות עם שותף מהמין הנגדי (או שאני טועה?). אני יודע שהמחקרים על הורות חד מינית הם בעיקר על לסביות ואינם מייצגים את כלל ההורים ההומולסביים בכל מיני היבטים. זה מצוין בלא מעט מקורות מידע אליהם נחשפתי. אולם מצוין שם גם שמהמידע שכן קיים, לא ניתן להסיק שהורים אלו פוגעים בהתפתחות ילדיהם או שנטייתם המינית גורעת מכשירותם ההורית. מה שאני שואל הוא, האם, בהינתן המידע הזה, אתה רואה אפשרות שמממצאי מחקרים עתידיים יוכלו להסיק כי הורות חד מינית פוגעת בילד, או שמא, המחקרים יתמקדו יותר במה ששונה בינה ובין הורות הטרוסקסואלית, ללא שיפוט מוסרי, לטוב או לרע. אשמח לשמוע את תשובתך. תודה.

09/01/2013 | 00:41 | מאת: בדוי כמובן

האם הבנתי נכונה ואכן התכוונת שההומוסקסואליות עצמה היא "תופעה חדשה מאוד מבחינה היסטורית"? האם היא אכן צצה רק עכשיו בעידן המודרני ומעולם לא הייתה קיימת בקרב בני-אדם קודם לכן?! ואם אין בסיס גנטי לנטייה מינית, מעניין אותי לדעת מהו הסיכוי הקלוש שגם אבי, גם אחי וגם אני הומוסקסואלים - קלוש, אך התממש! ואולי הוא בעצם לא כל-כך קלוש כמו שמתיימרים להציג אותו והנטייה המינית אכן גנטית? אני נוטה להאמין שכן.

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים