התפתחות

דיון מתוך פורום  'שפת אם' - תקשורת דואלית עם תינוקות

12/08/2007 | 10:35 | מאת: עינב

בני בן 11 חודשים והוא מאוד פעיל ז"א זוחל עומד בכוחות עצמו מתתהלך בעזרת שולחן וספא וכו' . הבעיה היא שהוא לא מוחא כפיים והוא לא מבצע השחלות של עיגוחים וצורות . וכאשר אני מנסה ללמד אותו ואוחזת בידו הוא לא מסתכל על הפעולה עצמה אלא עלי . האם זה אומר שיש לו בעיה כלשהי ??

21/08/2007 | 01:08 | מאת:

שלום לעינב ותודה על הפנייה, אני מתנצלת על אורך התגובה שלי פשוט היינו בחופשה קצרה. הדבר הראשון שלדעתי צריך לעשות זה ללכת לרופא ילדים ולשתף אותו בחששות שלך. צריך לעשות את זה בחוכמה כלומר, להגיע מוכנה עם תיעוד של הדברים שהילדון שלך עושה ולא עושה. אם תכיני רשימה של הדברים שהוא עושה ולידה רשימה של הדברים שאינו עושה זה קודם כל ישים לך את המצב בפרופורציה ולדעתי ירגיע אותך מאוד. תינוקות לא נוטים לשתף איתנו פעולה וזה נכון גם לרופא הילדים. עדיף לבוא עם הדברים כתובים מכל הבחינות, גם כדי להיות ממוקדת בפגישה. לפי הספר, הוא צריך למחוא כף בגיל שנה. יש תינוקות שעושים זאת מעט מאוחר, יש תינוקות שמקדימים. השאלה המהותית שצריך לבחון היא האם התינוק שלך יוצר קשר עין. האם הוא מראה הבנה? הייתי ממליצה לך לבקש מאדם נוסף לבחון את העניין, מישהו קרוב שמכיר את התינוק אבל מישהו שלא שיתפת אותו עד כה בחששות שלך כדי שיהיה אובייקטיבי יותר. אני אומרת את זה ישירות וזה משהו שאת צריכה לבדוק האם ההסתכלות שלו עלייך נובעת מכך שאת מפעילה עליו לחץ לעשות פעולות? תינוקות מתפתחים בקצב שלהם. תמיד עדיף לכוון אותם בעדינות כלפי פעולה ובגיל הזה לאפשר להם חיקוי שלנו. אתן דוגמא: את רוצה שימחא כפיים - הוא צריך להבין את הסיטואציה שבה זה קורה בדרך כלל. אם הוא עושה משהו שאת נהנית ממנו (כמו ללכת עצמאית בעזרת תמיכה על הספה) או מישהו בסביבה עושה משהו נחמד את אומרת "כל הכבוד" ומוחאת כפיים. כשאת מפעילה לחץ את מוחאת איתו כפיים. לוקחת את שתי הידיים שלו בידייך ואומרת וחוזרת כפיים, מחיאת כפיים. זה בסדר לעשות את זה קצת ומעט אבל בכדי שהוא ילמד וירצה ללמוד צריך לאפשר לו לבחור את דרך ההתבטאות עצמאית. אני מקווה שכיוונתי לשאלה שלך. אשמח לשמוע ממך על מחיאות הכפיים שלו. רק טוב