מעניין שאת טוענת ...

דיון מתוך פורום  'שפת אם' - תקשורת דואלית עם תינוקות

12/07/2005 | 14:56 | מאת: מיכל מ.

כי אינך מכירה את נעמי גטניו וגם לא את שיטתה "שפת הטף".... אז איך תסבירי את העובדה שהאתר שלך, בעת חיפוש במנוע החיפוש google "קופץ" בקישור ממומן כשמקלידים את הערכים "שפת הטף" ו"נעמי גטניו"? יש מקום ברשת ובארץ לכל השיטות (כיום יש 3 בארץ) ומין הראוי, בפורום שנמצא באתר אובייקטיבי לא לסתום פיות ולאפשר דיונים פתוחים בנושא. לפחות היי הוגנת כלפי המתחרות שלך ("שפת הטף" וידיים מדברות) ופרגני להן כפי שמגיע להן. ידיים מדברות נמצאות בשוק כבר כמה חודשים טובים (אני שמעתי על השיטה עוד לפני ששמעתי על שיטתך, ואילו "שפת הטף" קיימת בארץ כבר 5 שנים). את טוענת שמטרתך היא העברת מסר, אז מה זה משנה מי מעביר את המסר? ועוד שאלה, ברשותך, למיטב ידיעתי ב"שפת הטף" וידיים מדברות מועברים 80-60 סימנים. מדוע יש צורך ביותר מכך? אם הבנתי נכון, בשיטה שלך יש את כל קשת המילים האפשרית מאחר והיא נסמכת לחלוטין על שפת הסימנים לחירשים. הרי תינוק מתחיל לדבר כמה חודשים לאחר שהוא מתחיל לסמן. למה הוא זקוק לכ"כ הרבה סימנים? תודה ובהצלחה לכולם.

לקריאה נוספת והעמקה
12/07/2005 | 17:52 | מאת:

לא את נעמי גטניו ולא את שיטתה. מיכל, עייפתי מדיונים שהם עקרים לחלוטין מבחינתי. הפורום הזה אמור לשמש במה לאנשים שמתעניינים בשיטה הדואלית ואת ודומותייך מנסות לגרור אותי למקום שהוא כולו רפש ואיני רוצה בכך. את רוצה לדון בעובדות? בבקשה. ענת צחר חזרה לארץ באפריל 2004. אני התחלתי להעביר סדנאות וקורסים להורים ואנשי מקצוע כארבעה חודשים לפני כן. עם ענת שקלנו אפשרות לשיתוף פעולה. ענת התלוותה אליי להרצאות, אחת שאני זוכרת התקיימה במכון להתפתחות הילד באשקלון בניהולה של דוקטור שושנה חבקין. (מאי 2004) נכחו כ-30 איש מספקטרום המקצועות הנוגעים לגיל הרך: רופאת ילדים, פסיכולוגים התפתחותיים, עובדת סוציאלית, קלינאיות תקשורת, מטפלות בריפוי ופיסיותרפיסטיות. ההרצאה הזו היא חלק מסדרה של הרצאות שהעברתי ואני מעבירה בסקטור הציבורי מרגע חזרתי לארץ. כל זאת *בהתנדבות* ולשם הפצה של המחקרים והענקת כלים טובים יותר להורים לעבור על מכשלת חוסר התקשורת עם תינוקות. את מוזמנת לפנות לענת צחר בעצמך ולשאול על נכונות הדברים. לענת , ברגע שהחלטנו שלא נעבוד ביחד איחלתי ואני מאחלת הצלחה *מכל הלב*. מנהלת הפורומים באתר, שגרה בשכנות לענת, פגשה אותה יום אחד וענת שיתפה אותה בנסיון שלה עם הילד הגדול, שהוא בן גילה של נועה שלי ואישרה את הכרותה עמי. לגבי שפת הטף. מה את רוצה שאספר לך על השיטה שאיני מכירה? את מוזמנת לשתף אותי ואת באי הפורום ב*מחקרים* ולא בפרסומים במסווה, שנעשו לגבי השיטה הייחודית הזו שאינה נשענת על שפת סימנים אמיתית. מחקרים מובהקים סטטיסטית בבקשה! את שואלת למה אנחנו זקוקים לשפת סימנים להשען עליה? הנה ההסבר על רגל אחת: למכלול של שפה/שפות אנחנו לומדים ונחשפים בצורה מיטבית בגיל הינקות והילדות. מי שלא נחשף מעודו לשפה בחלון ההזדמנויות הקריטי הזה, לא יוכל לפתח אותה כראוי בגיל מאוחר יותר. יכולת הלימוד שלנו מנותבת בגיל מאוחר ללימוד מילים בעיקר, יכולת המלווה אותנו כל חיינו הבוגרים, ללא קשר לשפה. השיטה הדואלית נסמכת על לימוד סימנים בסיסיים (מילים בסיסיות), ואחר כך הרחבה אל תחומי העניין של הילד וההורים. את טוענת שיש בשיטות האחרות שמנית 60-80 סימנים, אבל מה אם ילד מתעניין בחיות שלא מופיעות בטווח הסימנים הזה? בצעצועים, בספרים, באוכל, בעולם הסובב. אם יש אבא חקלאי ואמא שעובדת בהיי-טק, במקום להמציא מילים על הדרך ואחר-כך לשכוח אותן, אפשר להשען על שפה אמיתית, שפת הסימנים המקומית. כאן, שלא במפתיע, משתמשים בשפת הסימנים הישראלית. עם חזרתנו לארץ, לאחר שהות ממושכת בחו"ל, חיפשתי בנרות *כל* עקבות לתקשורת דואלית. יעידו על כך הורים ששמעו על השיטה לראשונה ממני, אנשי מקצוע לגיל הרך ופקידי ממשל העוסקים בילדים, כמו גם קרנות הון פרטיות לקידום החינוך. ***************לא היה בנמצא ולו קצה חוט*******************. את מוזמנת לעשות חיפוש על מושגים שונים ב-GOOGLE כמו גם ב-YNET ולראות שלפני פברואר 2005 (שנה נוכחית) לא היה איזכור אחד מלבד אזכורים הנוגעים לחברה שאני עומדת בראשה, שפת אם. לי, מלבד התואר בפסיכולוגיה שאני נושאת, יש רקע טכני עשיר. אני מגיעה ממחוזות ההיי-טק ונרתמתי למשימה. היה ועדיין קיים חוסר בחומרים בנושא תקשורת מוקדמת. אני חרטתי על דגל החברה את הצורך לשנות זאת. ברשותינו מעל 5000 מחקרים הנוגעים לנושא מתחום הנוירולוגיה, בלשנות, רפואת ילדים, חינוך ופסיכולוגיה. ערכנו סקירה מחקרית שאותה אנחנו מעבירים הלאה. מתויקות אצלנו תכתובות אין-ספור עם מיטב החוקרים בעולם. גם בארץ פנינו לטובי החוקרים ואנחנו מקיימים ומקדמים מחקרים בנושאים שונים. לגבי מדריכים - המדריכים של חברת שפת אם נבחרו באופן *אישי* על ידי, אחרי מסע ארוך לגילוים, מסע שארך חמישה חודשים וכלל השתתפות בחוגים במקומות מפגש בכל אזור המרכז. פנו אליי מן התקשורת לא מעט פעמים ולא חפצתי בכך. הרגשתי שאת עבודת היסוד צריך לעשות קודם לכן. את מוזמנת לשאול את הגברת הכתבת תמר מרום מעיתון הארץ שפתחה את הכתבות בנושא (פברואר 2005), שהתעניינה בשיטה הדואלית ופנתה לשתי קלינאיות תקשורת במקום מגוריה בכדי לברר על העניין. עליי הן שמעו קודן לכן, משום שהעברתי הרצאות במרכזים שהן עובדות בהן בירושליים וכך היא הגיעה אליי ולחברת "שפת אם", משום שהושארו בידיהן כרטיסי ביקור זמן רב לפני כן. את מוזמנת להציג בפניי מאמרים בנושא שקדמו לשנה הנוכחית ומאזכרים מי משלוש השיטות, משום שאני לא נתקלתי באזכורים שונים מאלו שלנו. או שתצטרכי להאמין ליכולות החיפוש שלי באינטרנט אחרי שבניתי את האינדקסים של חברת HOTBAR לפני אי אלו שנים בתור העובדת הראשונה של החברה. אני מאחלת בהצלחה לכולם אבל אל תנסי לטעון דברים שאינך מצויה בתוכנם משום שאת העובדות אני מכירה להווייתם. אנחנו אוהבים להתעסק בעיקר - בילדים שלנו...

12/07/2005 | 18:26 | מאת: מיכל מ.

תחת הערך נעמי גטניו ושפת הטף? אני לא מנסה לגרור אותך לויכוח עקר, אלא לאפשר לציבור המתעניינים בשיטות הנ"ל לקבל את מלוא המידע. את קוראת לשיטה תקשורת דואלית, וכל אחד קורא לשיטתו בשם אחר ובכך מבלבל את הציבור, מעמיס מידע מיותר ויוצר אווירה לא נעימה. בסה"כ 3 השיטות נסמכות על אותם מחקרים (כן, כן קראתי את חלקם וגם לי יש ידע עשיר באקדמיה ואני יודעת לנתח מאמרים) רק שכל שיטה מקבצת אליה את מה שנראה לה נכון. ולמה את טוענת ששפת הטף אינה נשענת על שפת סימנים אמיתית? היא נשענת על Byby sign שנשען על שפת הסימנים האמריקאית, עם שינויים קלים לטובת הציבור הישראלי. אני מניחה שאת שיטתה של צחר את מכירה. ועוד שאלה - האם הסדנאות שאת מעבירה אינן בתשלום? כי כתבת שאת עושה אותן בהתנדבות. כאמא לתינוק שמתעניינת בשיטה אשמח לבוא ולהשתתף בסדנה כזו ללא תשלום.