יש שיטה או אין שיטה?

דיון מתוך פורום  'שפת אם' - תקשורת דואלית עם תינוקות

06/11/2006 | 12:51 | מאת: ערבי נחל

ליבי, הייתי בשבוע שעבר בשעת סיפור עם הדס, שרתי ונהניתי אבל זה היה שונה ממה שראיתי במפגש איתך. מה הנכון? היא מדריכה שלך מוסמכת?

06/11/2006 | 14:22 | מאת:

שלום ל"ערבי נחל" ותודה על הפנייה, חייכת אותי :) התשובה שלי קצת מורכבת אבל בבקשה קבלי אותה בסבלנות משום שיש לה מסר. יש "שיטה" מאחורי ההתנהלות שלנו אבל היא מגיעה ב***כלים**** שניתנים להורים ולפעוטות ולא בצורת חוקים של 1 2 3 4... ***יש*** כמה כללים שמאוד חשוב שלא לחרוג מהם. החשוב ביותר - לא להגזים עם הסימנים. לא בכמות לא בהדגשה שלהם לא בניסיונות לקבל אותם חזרה מהילד. באותה נשימה גם אסור וכאן זה *איסור* להמציא סימנים "על הדרך". אם החלטת לעשות סימן "חדש" תחשבי איזה השלכה יש לכך. לא פעם ולא פעמיים נתקלתי בהורים שסיפרו לי שהמציאו משהו ולא זכרו אותו אחר-כך. אין צורך להמציא כי לא צריך להרחיב כל כך. זה כמו להמציא מילה חדשה באנגלית - האם תעלי זאת על הדעת? תינוקות רוצים להבין אותך. לשם כך את צריכה לדייק בתנועות שאת עושה איתם, ובדיוק בגלל זה חשובה כאן האיכות. אם תסמני המון סימנים יחד, אני בטוחה שבתור אדם *שומע*, לא תתמידי בהם ולא תחזרי עליהם באופן מלא וראוי. אם תבחרי מספר מצומצם של סימנים זה יקרה והתוצאות ייראו היטב... כל אחת מהמדריכות שלנו קיבלה כלים לעבוד בצורה עצמאית. החשיבות בשונות הזו בין המדריכות היא ביכולות של כל אחת מאיתנו להביא מ**עצמה** למפגשים. אם המדריכות עושות בדיוק מה שאני עושה, הדברים לא יכללו בהכרח את המקום של האהבות שלהן להתנהלות במפגשים. זה הרבה יותר קשה, זה תהליך הרבה יותר ארוך אבל נכון. עובדה. האם נהנית מהשעור שלי? אני מקווה שכן. האם נהנית מהשעור של הדס? אני בטוחה... רק טוב.