עזרה לאמא טריה
דיון מתוך פורום הנקה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
נולדה לנו תינוקת לפני שבוע . בלילות היא משגעת אותי ורוצה ציצי כל שעה לפעמים כתחליף למוצץ. מה לעשות? האם כבר עכשיו כדאי להתחיל להשתמש במוצץ?
שלום לך . תינוקות יונקים מרבים לינוק בשעות הלילה .הנקה מוצלחת היא הנקה על פי דרישה או על פי קריאת סימני הרעב של התינוק , התנהגות תינוקות יכולה להראות בהתחלה מאוד מבלבלת ולוקח מעט זמן עד אשר תוכלי לזהות מתי היא באמת רעב ומתי היא זקוקה לקרבתך . בנתיים המשיכי להציע את השד כשהתינוקת אינה שקטה או לא ינקה במשך זמן רב , אם היא לא רעבה היא כבר תודיע לך . גם אם תינוקתך רוצה לינוק שוב אחרי 40-30 דקות , אל תיבהלי ,זה טבעי , חשוב שתזכרי שחלב אם מתעכל בקלות והקיבה הקטנה של תינוקתך במהירות שוב ריקה . הנקה היא לא רק אוכל ,היא גם משמשת לשתיה ובימים חמים אלו תדירות ההנקה גדלה מאחר והתינוקת צמאה וזקוק לנוזלים שמעוברים לה דרך החלב . עדיף למזער את השימוש במוצץ עד גיל 6 שבועות, פטמה מלכותית יכולה לגרום לבעיות רבות בהנקה מאחר ויש תינוקת שמתבלבלים בן שתי צורות המציצה , ואחר כך הם מנסים לינוק כמו שהם מוצצים מוצץ וזה גורם לקשיים גם אצל לאימא וגם לתינוק . חשוב לא להשתמש במוצץ כתחליף להנקות או כדי לנסות "למשוך" אותה יותר זמן בן הארוחות. בהצלחה נירית