סיכוי להיון בהנקה
דיון מתוך פורום הנקה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, קראתי את תשובתך על כל שנשים מניקות מוגנות ב- 98% מפני כניסה להריון אם מתקיימים 3 תנאים. 1) עד חצי שנה לאחר לידה. 2) הנקה מלאה ובלבד. 3) אין מחזור. אך לא הבנתי מה הקשר בין זה שהתינוק לוקח מוצץ או שותה מבקבוק לבין כניסה להריון?
שלום חגית אם התינוק לוקח בקבוק או מוצץ מוצץ הוא לא בהנקה בלעדית . כאשר התינוק מבצע את כול פעילות המציצה על השד עצמו הגירוי של השד הוא מקסימאלי. הנקות תכופות מעלות את רמת הפרולקטין והפולוקטין מצידו מדכא את עלית רמות ה LH ו FSH כך שהביוץ לא מתרחש . כאשר תינוק מקבל חלב ממקור אחר או מוצץ מוצץ פעולת היניקה מתבצעת לעיתים רחוקות יותר והסיכוי לבייץ עולה . ומכאן שהגנה היא לא מקסימאלית וקיים סיכוי להיכנס להריון . בהצלחה נירית .