חוסר בחלב וצום ט' באב

דיון מתוך פורום  הנקה

07/07/2013 | 23:32 | מאת: מירי סגל

שלום, בתי בת חודשיים וחצי.בגיל שבוע עשו לה ניתוק של לשון קשורה.לפני כן מצצה רק פיטמה ולא יצא לה הרבה חלב, היה הרבה תמ"ל). מאז היא יונקת סביר, אבל אני נמצאת במצב של מחסור בחלב.ניסיתי לשאוב להגביר חלב, אבל לא כ"כ הצליח. ישנה גם בעיה של עלייה במשקל. (השתחררה מבי"ח במשקל 2.85 ועכשיו 4.1.) איכשהוא המצב מאוזן, והיא מקבלת תמ"ל כשאני רואה שהיא לא רגועה אחרי ארוחה, ובנוסף, תמיד מציעה לה בערב בקבוק. יוצא כ- כ1-2 בקבוקים של 60 CC תמ"ל ליום. אני מאוד חוששת שאם אצום בט' באב, החלב שלי ייפגע. וכפי הנראה לא פשוט אצלי לשקם חזרה את החלב.

09/07/2013 | 22:50 | מאת: מירי סגל

רציתי רק להוסיף על השאלה, נתון שאולי משעותי ולא ציינתי - יש לי נטייה להתייבש מהר מאוד, ולכן אני חוששת מאוד הן לחלב והן להתייבשות שלי.

10/07/2013 | 09:15 | מאת: עדי יותם

שלום מירי, עבר עליכם הרבה בחודשים האלה... טוב שאת ממשיכה להניק וגם דואגת שתקבל מספיק לאכול! יחד עם זאת, העלייה במשקל לא גבוהה ולדעתי חשוב שתיפגשי עם יועצת מוסמכת IBCLC, רצוי שתוודאי מראש שיש לה משקל כדי שאפשר יהיה לשקול את התינוקת לפני ואחרי ההנקה. יש דרכים נוספות להגברת החלב - תוספים טבעיים או תרופת מרשם וכן שיפור הטכניקה אם יש צורך (ניתוק לשון לא תמיד פותר את הבעיה). לגבי הצום - החשש שלך מוצדק. אני לא מוסמכת כמובן לתת לך "פטור" מצום. אם את נוהגת להתייעץ בעניינים כאלה עם רב, חשוב שתתני לו את כל המידע: העלייה במשקל, העובדה שהיא מקבלת תמ"ל רק מחוסר ברירה, העובדה שההנקה חשובה לך מאוד וכן שיש לך נטייה להתייבשות (חשוב ביותר!). אם את מחליטה בעניינים אלה לבד - נראה לי שהתשובה ברורה לך... אם את מחליטה לצום חשוב שתדאגי לאכול/לשתות היטב ביומיים-שלושה קודם לכן, שתנוחי בזמן הצום ותגייסי עזרה מראש. מצרפת משהו שכתבתי בזמנו בענייני צום והנקה: http://iaclc.blogspot.co.il/2012/09/blog-post_23.html בהצלחה ושיהיה לך ט' באב משמעותי, עם צום או בלעדיו...

מנהל פורום הנקה