וירוס והנקה - דחוף

דיון מתוך פורום  הנקה

04/05/2013 | 09:17 | מאת: מישהי

היי, נדבקתי מבני הגדול משפעת ואני עם 39.5 חום. הרופא ילדים (שאני סומכת עליו מאוד בדר"כ) אמר לי להפסיק להניק ולעבור לפורמולות בימים הקרובים.אציין שהתינוק שלי עוד לא בן חודשיים. ממה שראיתי ברשת עדיף להמשיך להניק. מה לעשות??? אולי עדיף לשאוב לו את החלב ולתת למישהו אחר לתת לו? (עוד לא ניסינו בקבוקים מקוה שיסכים לקחת).

04/05/2013 | 20:14 | מאת: מישהי

בקבוק לא מוכן לקחת הנקתי עם מסיכה. לידע כללי האם עדיף להמשיך להניק במקרה כזה? בנוסף האם יכול להיות שמדובר בדלקת בשד? יש לי 2 נקודות בתחתית השד שקצת כואבות כבר מספר ימים (כאב ניסבל לחלוטין ללא אדמומיות) בסיום ההנקה יש טיפה הקלה בכאב אבל הוא לא עובר לחלוטין. לבן הגדול שלי היתה שפעת לפני שבוע ככה שזה מבלבל האם נידבקתי או שיש דלקת. מה כדאי לעשות עם איזה רופא מתייעצים?

04/05/2013 | 22:51 | מאת: אלן שיין

שלום לך, תמיד רצוי להמשיך להיניק. המדע מעיד על כך שמחלות לא עוברות דרך החלב או ההנקה. הסיכון ממילא שיש מחלה מדברת הוא בגלל המגע והקרבה ומה לעשות - אנחנו אימהות ואין סיכוי שלא נתקרב לילדינו. כדאי שהרופא שאמר לך לעבור לתמ"ל יתעדכן כי זה ממש לא לעניין. ולא מבוסס מדעי. אני בטוחה שהוא רופא טוב אבל פשוט חסר לו ידע בסיסי בקשר להנקה. אולי באמת זה דלקת בשד ואם כן אז הטיפול הוא הנקה מרובה - משני הצדדים בכל הנקה (זה מונע גודש וזו ההמלצה גם באופן כללי) לשתות הרבה ולנוח. גימלים. להעזר באנשים מסביב שיכולים לעשות לך עם הכל מסביב (חוץ מהתינוק) בגיל הזה את יכולה להשכיב אותו לצידך ולא לקום בכלל מהמיטה. החלמה מהירה ואם אין הקלה לאחר 24 שעות אז יש לגשת לרופא על מנת לקבל טיפול אנטיביוטי (אם אכן דובר על דלקת) בברכה אלן

מנהל פורום הנקה