הנקות תכופות כמה שאלות
דיון מתוך פורום הנקה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום בני בן כשלושה וחצי חודשים. נולד 3.5 ק"ג וכיום שוקל 7 ק"ג. מאז קפיצת הגדילה בגיל 6 שבועות החל לבקש לינוק כל שעתיים ולעיתים גם כל שעה וחצי. לרב מ2 הצדדים כל מחזור הנקה אורך כ חצי שעה כולל גרפסים. מה שלא משאיר הרבה זמן בין לבין...האם זו תכיפות נורמלית? עד איזה גיל לצפות לאכילות כל כך תכופות? בנוסף בלילות הוא ישן פעם אחת 4 שעות ואז 3ש' ושעתיים מאיזה גיל ניתן לקוות שפרקי השינה יארכו זמן ממושך יותר? תודה
היי שולמית, יש תינוקות שצריכים לאכול לעיתים קרובות - לפעמים זה מפני שמבנה השד קטן - ופחות מקום אחסון לכמויות יותר גדולות של חלב - אז בסופו של דבר הוא מקבל אותה כמות כמו תינוק שאוכל כל 3-4 שעות כמויות יותר גדולות. אבל לרוב תינוקות אמורים לאכול כ- כל שעתיים. לפעמים יש סיבה אנטומית שהוא לא יכול לאכול יותר יעיל. את זה כדאי לבדוק בביקור אצל יועצת הנקה מוסמכת IBCLC. לשון קשורה - זה מאוד שכיח היום - ומונע מתינוק לאכול ממש ביעילות. רואים לפי העלייה במשקל שהוא אוכל מספיק - אז זה ממש לא בעייה כמותית. כדאי לך לבדוק את זה לשלול לשון קשורה - כי אפשר לטפל בזה וזה ישתפר. תוכלי למצוא יועצת הנקה מוסכמת IBCLC באתר של העיועצות: www.iaclc.org.il בברכה אלן