להעיר בשביל לאכול
דיון מתוך פורום הנקה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, בתי בת 10 ימים, משקל לידה 3.550. היא יונקת טוב, אני מקווה... יש פעמים במהלך היום במהם היא ישנה 3 שעות או יותר ונוצר מרווח של 4-6 בין ההנקות, לעיתים אפילו פעמיים ביום. בזמן זה אני חשה את המלאות ועיקצוצים כואבים ואף התקשות של השד (כאילו התחתלת גודש). אני בהתלבטות מתמדת האם להעיר אותה בפעמים אלו- מצד אחד אני יודעת שלא צריך להעיר בשביל לאכול, בעיקר במשקל כזה, ושהשינה היא כנראה גם חשובה לה ולא רוצה להפריע לה בצורך שלה לישון. מצד שני המלאות והגודש מציקים והייתי מעדיפה שהיא תאכל את החלב הזה מאשר שאני אשאב או יסחוט לכיור ובנוסף לכוון שהאוכל יהיה מרוכז יותר ביום והשינה בלילה (בלילה אין לה תנומות כאלו ארוכות...). מה לדעתכן כדאי לעשות?
היי יעל, אם היא עולה מספיק במשקל - וכדאי לך בהתחלה לשקול אותה בטיפת חלב כדי שדעי איך היא מתקדמת - והיא נינוחה ויש הרבה פיפי שיציאות סדירות אז היא נזונה היטב ואין צורך להעירה. מאידך אם מאוד כואב לך אז כן כדאי לשחוט או לשאוב וניתן גם לשמור על החלב בהקפאה. זה נשמר חודשיים לפחות כך שאולי תהיה הזדמנות להשתמש בחלב הזה - ואם לא - אז תזרקי. בכל אופן הכל מסתדר מבחינת השעות וכפי שציינתי אם היא עולה יפה אז אין סיבה לשבש לה את השעון הביולוגי. בברכה אלן