גודש ורקמת שד
דיון מתוך פורום הנקה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
נאמר לי על ידי יועדצ הנקה שגודש בשד יכול לגרום לפגיעה ברקמת השד. מה זה אומר? ואם זה קורה, האם זה בלתי הפיך?
שלום ענת, לא הייתי אומרת חד משמעית שזה גורם לנזק בלתי הפיך לרקמות השד. לא קראתי על כזו תופעה. גודש הוא לא מצב נורמטיבי לכן צריכים למנוע אותו וגם לטפל בו מהר אם אכן יופיע כדי שזה לא יתפתח לדלקת. אם מיניקות בצורה "נכונה" לפי המלצות עדכניות ומבוססות על ממצאים מדעיים ולא סתם עצות מכל אחת שעוברת ברחוב - ללא כל אבחנה אז זה לא אמור להגיע לרמות בלתי נסבלות. אם את בהריון או חושבת על הריון - או אפילו בחודשים אחרי לידה - אז כדאי לך לרכוש את הספרון של עמותת מ.מ.ש. "הנקה, להעניק מהרגע הראשון" www.mamash.org.il בברכה אלן