משך זמן הנקה לפג בן שבועיים
דיון מתוך פורום הנקה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לפני כשבועיים ילדתי פג בשבוע 33 משקל 2210. כרגע הוא איתי בבית הוא שוקל 2120 ואני מאכילה אותו בהנקה כל שלוש שעות. מה משך זמן ההנקה המומלץ בכל ארוחה לתינוק שכזה? האם ההנקה מספיקה או שמומלץ לתת גם בקבוק? האם ניתן בכל ארוחה להניק רק משד אחד? תודה רבה ושבת שלום.
היי ציבי, תינוקות קטנים לא תמיד יכולים לינוק כמו שצריך. מה שקובע הוא הגיל - לרוב משבוע 36 כבר יש את רוב היכולות ובשלות מערכתית לינוק. זה לא אומר שתינוק יותר קטן לא יכול לאכול - אבל לפעמים צריכים מעקב של עלייה במשקל ולדאוג שיש לו 6-8 חיתולים רטובים ומספר יציאות כל יממה כדי להבטיח שהוא לא מתייבש. רצוי מעקב או בטיפת חלב כדי לשקול אותו - הוא אמור לעלות לא פחות מ-20 גרם ליום. לא מציעה ללכת ללא שקילה יותר מ-3 ימים. אם את רואה שהוא לא אוכל כמו שצריך ואין לו מספיק חיתולים רטובים את יכולה לשאוב ולתת לו או בבקבוק או באמצעות כוסית קטנה או צינורית צמוד לאצבע שלך אם את דואגת שהוא יתרגל לבקבוק. כל הדברים האלה אפשר ללמוד עם יועצת הנקה מוסמכת - בעלת ניסיון עם פגים וודאי שיש לה גם משקל כדי לעקוב אחרי ההתקדמות. ביקור אצל יועצת גם יכולה לתחזק אותך ותרום לביטחון העצמי באופן כללי. מומלץ. את יכולה למצוא יועצת באזור שלך דרך האתר של האיגוד המקצועי של היועצות - כך שגם תדעי שהיא יועצת מוסמכת IBCLC. www.iaclc.org.il אם את מאזור המרכז את מוזמנת אלינו - ראי את פרטי הקליניקה באתר של עמותת מ.מ.ש. www.mamash.org.il שבת שלום - ואל תהססי להתקשר אם תרצי. בברכה אלן