טיפת חלב - אוכל בגיל 4 חודשים במקום 6 חודשים
דיון מתוך פורום הנקה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אלן שלום, כפי שאומרת הכותרת, קיבלתי בטיפל חלב הנחייה להתחיל במזון מוצק בגיל 4 חודשים. פעם זה היה 6 חודשים. מה דעתך בנושא? יש לה עדיין הרבה גזים, אולי מזון מוצק יחמיר את הבעייה? תודה-תודה! פאולה
היי שוב פאולה, כפי שרמזתי בהודעה השנייה - ההנחייה על התחלת טעימות של משרד הבריאות לא הוצא בתיאום עם ארגון בריאות העולמי. הבנתי שזה בא בתוצאה ממחקר שבוצע באירופה. גילו שאם מתחילים מוצקים מוקדם מן ה-6 חודשים אז אולי זה ימנע מחלת הceliac (צליאק). זה לא מאוד מדעי וכמובן מדובר גם כך שחתך קטן יחסית של האוכלוסייה. לדעתי כל דבר שמתייחס לחתך קטן יחסית - אז לא כדאי להשליך השלכות על כל ילד בישראל. יודעים שרוב התינוקות אינם מוכנים מבחינה מערכתית לאכול ולעכל וגם לא ללעוס מוצקים עד גיל יותר מאוחר - יותר קרוב ל7-8 חודשים. כדי לאכול מוצקים צריכים לשבת באופן עצמאי (מתיישבים לבד) כדי לאכול בצורה אנכית במקום אופקית - אז מבחינה מוטורית התינוקות לא בשלים מספיק כדי לאכול אוכל מוצק. ההגיון אומר לנו וגם יש עוד ממצאים מדעיים שכדאי לחכות עד לפחות 6 חודשים. ההמלצות של ארגון הבריאות העולמי שהם לרוב הסמכות - עדיין ממליצים על התחלה לא לפני 6 חודשים. בברכה אלן