הגברת חלב מחדש אחרי יבוש

דיון מתוך פורום  הנקה

29/08/2023 | 22:20 | מאת: אורלי

אני 3 שבועות אחרי לידה. אני כבר 3 ימים עם כאבי ראש וסחרחורות. הרופא המליץ לי על כדורBetahistine הבנתי שלא כדאי בהנקה. לאחר התלבטות לקחתי את זה יומיים אני שואבת וזורקת אבל אני שמה לב שיש פחות ופחות חלב אייך אפשר להגביר אותו מחדש.. אני כן רוצה לשמר את החלב

שלום אורלי. איך את מרגישה? מקווה שכאבי ראש וסחרחורות בשיפור. ממליצה להתייעץ לגבי כל טיפול תרופתי האפשרי בתקופת הנקה במרכז לייעוץ תרופתי, מספר 08-9779309. או במרכז ליעוץ הטרטולוגי של משרדה בריאות : המספר 02-5082825. לפעמים ניתן לקבל תרופות חלופיות לאותה מטרה ויותר בטוחות בהנקה. בבירור שלי עם מרכז טרטולוגי כרגע ,התרופה שאת נוטלת כן ידועה כמקטינה כמויות החלב. על מנת להגביר ייצור חלב כדאי לשאוב חלב לפחות 8 פעמים ביממה, עם המשאבה חשמלית דו-צדדית, 20 דקות מכל שד. לפני השאיבה מציע לך לבצע מגע עור לעור עם התינוק, לא לוותר על שאיבות בלילה (רמות פרולקטין יותר גבוהות בלילה - זה הורמון שאחראי על ייצור תקין של חלב) ולהשתדל לצמצם מרווחים בין השאיבות (לא יותר מ 4 שעות). כמובן תקפידי גם על מנוחה ושתייה מספקת. בהצלחה!

30/08/2023 | 13:46 | מאת: אורלי

תודה על המענה. האמת שכנראה הכדורים כן עדו את שלהם.. ואני טיפה יותר טוב תודה. האמת התקשרתי למוקד בירושלים היא לא אמרה לי על תרופה חלופית ולא אמרה על עניין הקטנת חלב. רק אמרה שאולי לשמר את היניקה על ידי מרחב גדול בין הכדור ליניקה. אנסה את עניין עור לעור ושאיבה מוגברת.. למרות שכרגע אין יותר מידי מה לשאוב יש גם מאכלים שיכולים גם לעזור?

היי אורלי למאכלים יש השפעה פסיכולוגית בעיקר, אם את מאמינה שמאכל מסוים מגביר ייצור חלב, זה יכול לעזור במידה מועטה. גירוי של השד ע''י הנקה או שאיבה יעזור מאוד ולשקול החלפת טיפול תרופתי כמובן.

30/08/2023 | 14:28 | מאת: אורלי

תודה.. לפי מה שהבנתי אין תחליף לכדור הזה. למספר השני ששלחת לי( של אסף הרופא) אין שם מענה.

מנהל פורום הנקה