תוספת ברזל בהנקה
דיון מתוך פורום הנקה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום בתי בת 5 חודשים יונקת מלא ולפני שבוע התחלתי לתת לה טיפות ברזל כפי שהמליצו בטיפת חלב ושמתי לב כי הצואה שלה הפכה להיות בצבע ירוק כהה וגם קשה יותר מבעבר. האם זה נורמלי? שאלה נוספת האם באמת יש צורך בתוספת הברזללתינוקות יונקים?
שלום רב, זה נורמלי כי תוספת ברזל ידועה כגורם לשינויים בצואה. אין כל הוכחה מדעית שאכן צריכים תוספת מלאכותי של ברזל. הרי כל תינוק אם הוא יונק או לא - נולד עם מספיק ברזל לחצי השנה הראשונה של החיים. לא כל תינוק הופך להיות אנמי מגיל חצי שנה אבל ישר ממליצים על תוסף "ליתר הביטחון". אני מניחה שאם יש חשד שהוא אנמי אז עושים בדיקת דם לבדוק את זה. תינוקות יונקים הם פחות אנמיים כי יש לקטופרין בחלב אם שאין בכל התמ"לים, שקושר את הברזל. יש ממתאים שתינוקות יונקים פחות סובלים מאנמיה בגלל הסיבה הזאת. בברכה אלן