בית אבות בגיל מאוד מבוגר

דיון מתוך פורום  תמיכה ויעוץ לגיל הזהב

22/10/2008 | 15:21 | מאת: נ

שלום, סבתי בת 91--צלולה ויחסית בריאה (כלומר לא תשושה). מכיוון שהעזרה שהיא מקבלת אינה מספקת נשקלה האופציה של בית אבות. העניין הוא שהיא מאוד מבוגרת ושינוי כזה בגילה הוא מאוד קשה ולכן גם היא וגם אנחנו מאוד חוששים (שמענו על לא מעט מקרים של אנשים במצבה או אפילו יותר צעירים שנפטרו זמן קצר לאחר שעברו לבית אבות). האם כדאי בכל זאת "למשוך" כמה שאפשר במצב הנוכחי (הלא אופטימלי אך מוכר)? תודה!

לקריאה נוספת והעמקה
23/10/2008 | 13:03 | מאת: דעה

לדעתי ומנסיוני זה מאוד אישי ואין תשובה שמתאימה לכולם. במרבית המקרים - אין כמו בבית ! באופן כללי ובמיוחד כשגרים בבית אבות עם שותף לחדר - אין ממש פרטיות, אי אפשר לאכול מתי שרוצים אלא לפי שעות קבועות שבהן מוגשות הארוחות, לא תמיד יש את התנאים לצפות בטלביזיה מתי שרוצים, מעט מטפלים צריכים לסייע להרבה אנשים, האוכל המוגש זה לא בדיוק האוכל שהדייר אוהב ורגיל לו ועוד.. מכיוון שסבתא צלולה, צריך קודם כל לשאול אותה מה רצונה. אם היא סובלת מבדידות ואוהבת להיות בחברת אנשים בני גילה, הרי שיכול להיות שבית אבות יתאים לה., במיוחד אם יש בבית האבות כאלה שתמצא אתם כימיה. בחלק מבתי האבות יש אפשרות לבוא לתקופת נסיון ולהחליט לאחר מכן אם להמשיך . אפשרות נוספת - להביא מטפלת ל-24 שעות הביתה. אם בית אבות, חשוב מאוד שיהיה קרוב ונגיש לקרובי משפחה שיבואו לבקר. וחשוב לשמוע חוות דעת ממי שמכיר את המקום., ושאפשר לסמוך על דעתו. כל מה שכתבתי , זה בלי לקחת בחשבון את העניין הכלכלי, וזה מאוד משמעותי במציאת פתרון מתאים.

22/11/2008 | 20:38 | מאת: אוקינוס שירותים לגיל הזהב

זה מאוד שונה ממקרה למקרה את מוזמנת להתקשר אני מסדרת בתי אבות ללא תשלום את מוזמנת להתקשר0507636671

30/10/2008 | 17:52 | מאת:

זוהי באמת דילמה קשה כי השינוי הוא קשה. הסביבה המוכרת היא מאוד משמעותית בעיקר ככל שמתקדמים בגיל ודברים אובדים ונעלמים בדרך. (הבריאות, חברים,בני משפחה). האם היא מעונינת לעבור לבית האבות על אף החששות? האם קיבלתם המלצות על בתי אבות שונים? האם יש לה חברות שעברו לבית אבות? מה האפשריות הכלכליות והאם אפשר לתגבר את מערך העזרה בבית ? חשוב לודא שהעזרה אכן מספיקה שלא יווצר מצב של הזנחה או של קריסת המטפלים. היחידה שיכולה להחליט ולבחור זו היא ויש לכבד את בחירותיה. חשוב כן להציג בפניה את כל האפשרויות ושההחלטה תתקבל מתוך בחירה אמיתית. בהצלחה והרבה בריאות נעה לינקים לכתבות בנושאhttp://www.tips4u.co.il/Index.asp?CategoryID=444 http://www.articles.co.il/article/1813/הכנה%20למעבר%20לבית%20אבות