פחד מנושא הורות, הריון ולידה

דיון מתוך פורום  חרדות מהריון ולידה - תמיכה

15/08/2013 | 16:43 | מאת: שירי

היי, אני בת 32. נשואה כשנה וקצת.חרדתית באופן כללי, בעיקר חרדת בריאות. ( גם הייתה חרדה מקיום יחסי מין, לאחר טיפול הצלחנו בחדירה לפני כחצי שנה). אני חשה המון רגשות מעורבים בנושא של מוכנות לילד. ראשית, אני מפחדת מאוד מנושא הריון ולידה, פוחדת גם מהחרדה עצמה שלי ומהקושי שיהיה לי להתמודד עם ההריון והלידה בגלל חרדת הבריאות, פוחדת שלא אעמוד פיסית ונפשית בקשיים הכרוכים בעניין. אני יודעת שאני אוהבת ילדים ורוצה ילדים אך לא יודעת איך להחליט אם אני מוכנה. מפחדת מאוד גם מהרעיון של להיות אמא, מפחדת מגודל האחריות ושלא אסתדר(אני איבדתי את אמא שלי לפני 4 שנים ואני יודעת שזה גם מאוד משפיע עליי בעניין הזה...). אני רואה חברות מסביבי שעושות זאת בקלי קלות וללא חרדות וזה גורם לי לתסכול. כרגע בכל מקרה בעלי לא מרגיש מוכן(בין היתר גם בגללי) ולא רוצה בזמן הקרוב, אך אני לא רוצה להביא ילד בגיל מבוגר ולכן אני לחוצה גם מהעובדה שאנחנו דוחים זאת. אני אשמח לקבל עצה כיצד להתמודד עם הדברים וכן אולי לקבל המלצה למטפלת שיכולה לסייע לי בנושא באזור המרכז. תודה רבה!!

15/08/2013 | 17:01 | מאת: המשך

דבר נוסף קטן שרציתי להוסיף- אני נמצאת בטיפול פסיכולוגי כ-4 שנים, שם אנחנו מטפלות בחרדות שלי. חרדת הבריאות לצערי עדיין לא פחתה משמעותית.

16/08/2013 | 06:43 | מאת: צביה רן

שלום שירי, לצערי, אי אפשר לתת עיצה על רגל אחת איך להתגבר, זה דורש טיפול. זה נושא שצריך לטפל בו בצורה אחרת. אני מזמינה אותך לדבר אתי בטלפון ללא כל התחייבות. כל טוב, צביה רן מטפלת מוסמכת בתהליך "המסע" היא-לה - נשים מטפלות ב(א)נשים ברפואה משלימה http://www.heal-la.co.il

מנהל פורום חרדות מהריון ולידה - תמיכה