פחד אולי מהלא נודע, חששות ו...

דיון מתוך פורום  חרדות מהריון ולידה - תמיכה

11/10/2011 | 03:18 | מאת: אנונימי

אני לא יודעת איך להגיד את זה, אני מאוד מפחדת, עשיתי היום בדיקה ביתית לאחר שהמחזור איחר בשבוע, והייתה לי תשובה חיובית, אני לא יודעת מזה הריון, אבל זה נראה לי מפחיד, במיוחד שהמצב הבריאותי שלי לא משהו, אני נורא חוששת, במקום לשמוח התחלתי לבכות מפאניקה, יש לזה הסבר?

11/10/2011 | 23:53 | מאת: שפרה

שלום לך, אני חושבת שהפניקה שלך הייתה גם מהתרגשות מאוד גדולה: הכל פתאום עולה, את לא מכירה מה זה הריון, זה משהו חדש בשבילך שיגרום לשינויים גופניים, רגשיים בזמן הריון ומישהו בתוכך מתפתח שלב שלב ואת משתתפת בזה כל שניה, כל דקה במשך 9 חודשים. חלק הכרחי מהריון זה אי וודאות ולרוב האנשים יש פחד מאי וודאות.את אומרת שיש לך בעיות בריאותיות,זה גם מדאיג אותך,פה ברור שאת צריכה להיות במעקב יותר בתחנת בריאות האישה, להיות קשובה לעצמך, מה קורה לך ואני בטוחה שיש לך משפחה אוהבת וחברים. לפעמים גם ידע עוזרת קצת להפחית אי וודאות: לקרוא ספרים בנושא הריון. זה מאוד טבעי נלחצים בהתחלה מידעיה שבהריון ולא תמיד שמחה היא בולטת. אני מאחלת לך הריון בריא.

31/10/2011 | 15:48 | מאת: אנונימי

צודקת, אני לאט לאט נרגעת, רק רציתי להיות בטוחה שזה משהו הגיוני, כי חשבתי שכל מי שאני אספר לו את זה יגיד לי: "אנשים מתים שנים שיהיה להם ילדים ואת בוכה?!" אבל כנראה זה השוק הזה של הידיעה הראשונה, משהו שלא בסדר יום שלי... עדיין קשה לי לעכל, אני אפילו מפחדת להשמין שלא כולם יסתכלו עלי ויתחילו לשאול אם אני בהריון... אני צריכה עוד זמן לעכל כזה דבר, אני מאמינה שבסוף זה יקרה, בכל אופן, במהלך החיים שלי לא ראיתי הריון כחוויה, תמיד זה היה נראה לי כמו תקופה שסוחבים בשביל שבסוף יהיה ילד. אולי אני צריכה לשנות את ההסתכלות שלי בכלל לכל זה.

מנהל פורום חרדות מהריון ולידה - תמיכה