חרדה בהריון

דיון מתוך פורום  חרדות מהריון ולידה - תמיכה

31/01/2007 | 21:34 | מאת: גלית

שלום רב, אני שמחה לגלות שיש פורום כזה. גיליתי שאני בהריון (שלישי) לפני מספר ימים לפי בדיקה ביתית. זה הריון רצוי. תמיד סבלתי מהתקפי חרדה שהתעצמו עם השנים ואני לא מטפלת בתרופות. בשבועות האחרונים (מאז שנכנסתי להריון ואף כשעוד לא ידעתי זאת), אני חשה במצב רוח רע והתקפי חרדות קשים מלווים בדפיקות לב. לקחתי פעמיים רסקיו כשעוד לא ידעתי שאני בהריון. אני חושבת שמה שהכי מציק לי מעבר לאי הנעימות במצב היא התחושה שאולי אני פוגעת בתקינות ההריון ובריאות העובר. אני מרגישה חולשה ואין לי תמיכה כי אני לא רוצה לספר לאף אחד שאני בהריון עד שאני לא אגיע לשבוע מתקדם ואראה שהכל בסדר (חוץ מבעלי שיודע אבל ממילא נמצא רב הזמן בעבודה). ההריונות הקודמים שלי היו תקינים ופחות לחוצים. האם יכול להיות שהחרדות מתגברות עקב השינויים ההורמונליים בגוף? והאם אכן התופעות מזיקות להריון?נקבע לי תור לאולטרסאונד בעוד שבועות. אני מודה מראש על ההתיחסות.

לקריאה נוספת והעמקה
01/02/2007 | 19:08 | מאת: צביה רן

שלום גלית ומזל טוב. ראשית, רסקיו לא יכול להזיק. שום תמצית באך אינה מזיקה בהריון. מצבי רוח משתנים ועייפות הם בהחלט חלק הקשור להריון, וניתן לטפל בכך, גם בעזרת תמציות באך. האם את יכולה להצביע ממה החרדות? לפעמים הכל נראה כל כך מפחיד, אך כשמתירים את הפלונטר, ובודקים באמת ממה החרדה, אפשר בהחלט להתגבר עליה. למה באמת אינך מתחלקת ברגשותיך עם בעלך? הוא בעבודה? התינוק גם שלו? בקשי ממנו את עזרתו. דברי מהמקום שלך: "אני זקוקה לעזרתך, אני זקוקה לעידוד". אני מאד לא ממליצה להישאר עם כל הרגשות האלה לבד. אולי אפילו כדאי לך לקיים כמה מפגשים עם מטפל/ת כדי לשחרר את כל עוצמת הרגשות והחרדות האלה. אשמח לייעץ בבחירת מטפל. צביה רן מטפלת הוליסטית מוסמכת בפרחי באך וברייקי

03/02/2007 | 12:45 | מאת: גלית

צביה, תודה רבה על התשובה המהירה שלך. בעלי מאד תומך ומעודד ומבין ומייעץ, רק שפיזית הוא לא נמצא כמעט בבית במשך השבוע עקב עבודתו. אני יודעת שהחרדה היא נטייה שמלווה אותי מילדות, כך שהיא לא התחילה עכשיו ונוספות אליה דאגות כפי שפרטתי. גם העובדה שזה סוד בינתים מקשה עלי עם הילדות שלי ועם חברות (ורב חברותי מנסות להכנס להריון וזה מתעכב אז עוד יותר לא נעים לי לספר).. אני מרגישה חולשה ולחץ ורואים עלי, ואף אחת מהן לא מבינה למה. אני מאמינה שזה ישתפר. אשמח לשמוע על יעוץ לגבי מטפל/ת אולם אני לא מעוניינת לתת כאן את הפרטים שלי. כיצד ניתן להסתיע בך בנושא? בתודה רבה ושבת שלום.

מנהל פורום חרדות מהריון ולידה - תמיכה