איה,צביה וכל מי שיכול לייעץ..

דיון מתוך פורום  חרדות מהריון ולידה - תמיכה

28/08/2006 | 15:05 | מאת: קרן

אני בשבוע 13 - עוד מעט 14...וסובלת מהתקפי חרדה . בעבר טופלתי בטיפול תרופתי - כיום לא . אני מאוד אוהבת ילדים וכשאני רואה תינוקות בא לי "לאכול" אותם מרוב אושר.. עד לפני שנכנסתי להריון - שגם זה לקח זמן ובעזרת טיפולים..הרגשתי כך..לאחרונה בגלל שיש לי חרדות מההריון והלידה - אני מגלה שילדים ותינוקות לא ממש משמחים אותי ומרגשים אותי כמו פעם..וזה נורא מפחיד אותי ..מה דפוק אצלי? אני נורא חוששת מהמשך ההריון - שתגדל הבטן ולא אוכל לנשום כמו שצריך ושהתינוק ילחץ לי בכל מיני מקומות וזה יציק לי..ועל לידה בכלל אני מפחדת לחשוב - זה נראה לי כמו סיוט שאני לא יודעת איך אעמוד בו..גם מניתוח קיסרי אני מפחדת.. אני נורא מתוסכלת ממצבי ומפחדת להיות בדכאון עוד לפני הלידה..ושאביא את עצמי למצב שלא אוהב את הילד שלי..מצד שני אני לא רוצה לקחת טיפול תרופתי - עד שסופסוף נגמלתי..אני מנסה להגיד לעצמי שאני חזקה ושעוד לפני שאבין מה קורה הילד יהיה בין זרועותיי אבל באותו הרגע שרע לי ושאני חושבת על הפחדים שלי כלום לא עוזר לי וזה גורם לי להרגיש רע פיזית..אני מפחדת להזיק לעובר גם.. אני לא יודעת מה לעשות ועם מי לדבר - האם אני צריכה לגשת ולחפש עזרה פרטית או שמה קופות החולים נותנות שרותים בנושא ועוזרות לנשים כמוני..? אנא ייעצו לי.

לקריאה נוספת והעמקה
28/08/2006 | 22:20 | מאת: צביה רן

קרן יקרה, קודם כל אני שמחה שאת מסוגלת להעלות את הפחדים שלך, כי זה מראה, לדעתי, על מודעות רבה למצבך. ידוע, שאשה הרה עלולה להיות הפכפכה במצבי הרוח שלה, מה שכן, לדעתי את מכניסה את עצמך לסרטים טרם הזמן. התינוק מתפתח לאט לאט וגוף האשה משתנה בהתאם באופן הטבעי ביותר. בגוף האשה יש מספיק מקום להתפתחות התינוק. האם את קוראת ספרים על היריון, לידה, גידול תינוקות? אני מקוה שבבוא הזמן גם תלכי לקורס הכנה ללידה. אני ממליצה לך מאד לקבל עזרה מקצועית של פסיכולוג או מטפל בדמיון מודרך או בפרחי באך כדי לטפל במצבי החרדה ללא תרופות, וזה בהחלט אפשרי. ובשלב ראשון, אני ממליצה להתחיל בנשימות: נשימות עמוקות (בעדינות) אל תוך הבטן, בדרך כלל זה עוזר מאד בהרגעה. צביה רן מטפלת הוליסטית בפרחי באך וברייקי

29/08/2006 | 08:43 | מאת: קרן

אני יודעת שהרבה מהחרדות והפחדים נמצאים בראש שלי ובהרבה מקרים אני מכניסה את עצמי לסרטים- בהרבה מהמקרים אני באמת מצליחה גם להוציא את עצמי מהסרטים... אתמול במקרה קיבלתי מס' טל' של אישה שעוסקת בדימיון מודרך ואני מתכוונת ליצור עימה קשר..את יכולה לספר לי קצת על הנושא - אני לא ממש יודעת מה זה ואם אני מתאימה.. לגבי ספרות - אני לא קוראת - אני מפחדת שככל שאקרא ואדע יותר זה עוד יותר ילחיץ אותי ויגרום לי לפחדים..כך גם לגבי קורס הכנה ללידה - למרות שזה מוקדם - אני חושבת להשתתף אבל מפחדת שלא יעשה לי יותר רע.. תודה על התיחסותך.

מנהל פורום חרדות מהריון ולידה - תמיכה