הלחץ להיות בהיריון ומההריון משגע אותי

דיון מתוך פורום  חרדות מהריון ולידה - תמיכה

22/08/2006 | 09:15 | מאת: מישהי

אני בת 34.5 נשואה כ- 8 שנים. במשך נישואיי נתקלתי בקשיים גדולים בקיום יחסים ופחדתי מאוד מרופא נשים. רק אחרי גיל 30 היה לי את האומץ ללכת לרופא נשים וכמובן שזו הייתה טראומה גדולה בשבילי כי בדקו אותי, טיפלו בי בו בזמן שהיה לי עדיין קרום בתולים ואף אחד לא ידע על כך. נאלצתי לעבור ניתוח להסרת הקרום. אבל לאחר מכן ניסיתי לעבור הזרעות והיו לי כאבים עזים והוגדרתי כסובלת מוגינזמוס. ולכן הרופא החליט שאני אעבור הזרעות רק בהרדמה כי הוא לא יכול להתמודד איתי יותר. מיותר לציין שהבטחון העצמי ירד לי ולנסות לקיים יחסים היה לי מאוד קשה. בזבזתי יותר מידי זמן ואנרגיות על הניסיון הזה להרות, אך עדיין לא הריתי. מה שהכי מפריע לי עכשיו שאני מרגישה כאילו שלעולם זה לא יצליח. מעיק עליי לקיים יחסים בדיוק בביוץ. מעיק עליי לקחת הורמונים. מעיק עליי שאני מרגישה כ"כ דפוקה ושהחיים סתם ככה חולפים להם. מה גם שאני מרגישה שהגיל כבר לא משחק לטובתי ודי חוששת מבזבוז זמן נוסף. הייתי רוצה לעבור לטיפול IVF אך הרופא טוען שאני צריכה לעבור 3 הזרעות עם זריקות ואם זה לא יצליח אז רק אני אוכל לעבור. עברתי כבר טיפול אחד עם זריקות. אך יש לי תהיות בנושא- אם כבר הוא שולח אותי לטיפול בהרדמה אז למה שלא ללכת כבר למשהו שיש לו יותר סיכויים. אבל מצד שני צריך לקחת יותר הורמונים וצריך לעבור בנוסף לשאיבת הביציות גם החזרה שהיא דומה להזרעה אז מה יהיה אז, אני אצטרך עוד הרדמה. אני אוכל להתמודד? אני כבר לא מאמינה בעצמי שבאופן טבעי אני אוכל להרות. למרות שלא נמצאה אצלנו בעיה, למעט בעיית זרע קלה. שהרופא לא מגדיר אותה כבעיה שמונעת היריון. יש לציין שבהשבחות זרע, הזרע מעולה לטענת הרופא. בנוסף גם לא עשיתי צילום רחם ויש כאלה בנות שטוענות שהרופא שלי חובבני שלא שלח אותי עדיין לעשות זאת למרות שהוא נחשב רופא מאוד טוב. הן טוענות שאני צריכה ללחוץ עליו שישלח אותי כדי לשלול בעיות. ואני הרי מה אגיד להן שאני מתה מפחד. אני לא יודעת מה לעשות כבר פשוט נמאס לי ורע לי. בלבלתי את המוח יותר מידי. פשוט אני מרגישה מועקה מאוד רצינית. ולא סיפרתי עוד על כמה אני חוששת מבדיקות וגינליות בהריון והלידה עצמה. אבל כשנגיע לגשר נחשוב איך לעבור אותו. מקווה שתתיחסו לדברי ותוכלו לייעץ לי כיצד לצאת מהמשבר שנקלעתי אליו.

22/08/2006 | 10:47 | מאת: צביה רן

מישהי יקרה, האם קיבלת אי פעם טיפול בפחדים שלך? כי אם לא, זה הדבר הראשון שצריך לטפל בו ובדחיפות ראשונה. צביה רן מטפלת הוליסטית בפרחי באך וברייקי

22/08/2006 | 10:59 | מאת: מישהי

איזה טיפול בדיוק את מתכוונת? טיפול סקסולוגי? או טיפול פסיכולוגי? אני מקבלת תמיכה מהעובדת סוציאלית במרכז בריאות לאישה שעוזרת לי בפן הפסיכולוגי ונותנת טיפים בתחום הסקסולוגי. קשה להגיד שזה ממש עוזר. איזה טיפולים נוספים יש?

מנהל פורום חרדות מהריון ולידה - תמיכה