מה לעשות?
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום. בתי בכיתה ג מתקשה מאוד בכתיבה. לא שוטלת בלוח הכפל ומנסה להתחמק משיעורי בית. בכיתה א המורה הכריזה עליה כמפונקת ועצלנית, בפניה כי סרבה להוציא ספרים ומחברות. בגלל הקושי בכתיבה חברה שלי שעובדת כמורה לאוטיסטים, איתרה לי מרפאה בעיסוק , מומחית לבעיות כתיבה. לבתי יש הפרעה תורשתית שגורמת לכאבים בפרק כף היד. בשל כך האיטיות בכתיבה. אבל היא גם שוכחת דברים, ומנסה להתחמקר מעשיית דברים שונים. המורה בינתיים התחלפה, כי ההיא לא חזרה אחרי פורים. המורה הנוכחית מלמדת כבר שנתיים. היא כותבת הרבה על הלוח, נותנת ים של שיעורים למשל 100 תרגילי כפל וחילוק מהיום למחר וזו לא טעות. ספרנו!. כמובן שבתי לא מסוגלת לעשות זאת והתסכול שלה ושלי הוא גדול. מה לעשות? לבית הספר נתנו איבחון מסודר עם המלצה של המרפאה בעיסוק. אבל משנה לשנה כותבים יותר , ויש יותר ויותר מטלות. מה לעשות כדי שלבתי לא יהיה כל כך קשה? תודה וסליחה על האורך.
נילא ערב טוב, ראשית, חשוב לדעת מהן המלצות האבחון על מנת להציע דרכי התמודדות. עם זאתדי ברור לי כי יש להגיע להסכמים עם המורים, המלמדים כי בתך פותרת תרגילים עד שהיא מבינה את מהותם ולא עוד. זאת אומרת, שאם הבינה את הרעיון אחרי עשרה או חמישה תרגילים שם היא עוצרת. כל תרגול נוסף עבורה יהווה נזק. הילדה לא צריכה לכתוב בשיעורים! חומר לימודי אפשר לצלם או אפילו להקליט. אין שום סיבה בעולם לתסכל אותה כך. כתוב לי עוד מעט פרטים ל האבחון, ואנסה למצוא פתרונות נוספים. בברכה אלמוג