ילד בכתה א
דיון מתוך פורום לקויות למידה
בני עלה לכתה א'. בגן הוא היה ילד שקט, ממושמע, המבצע כל מטלה. בבית או אצל חברים הוא מסוגל לשבת שעות לבנות טירות מופלאות מלגו וקובית, לצייר ציורים מורכבים ורבי פרטים וצבעים, או להעסיק עצמו במשחקי תפקידים. יש לו מעט חברים טובים וקרובים במשך מספר שנים. הוא שמאלי בכתיבתו. מספר ימים לאחר הכניסה לכיתה א' הסתבר לנו שהוא מסרב להעתיק מהלוח, לא עובד בחוברות, אלא יושב ובוהה רוב היום באוויר. בהפסקות הוא משחק יפה עם שאר הילדים. בבית מסרב להכין שיעורים. חשוב לציין כי אם למורה יש מספר דקות להקדיש לו וללחוץ עליו אז הוא מבצע באופן חד פעמי מה שצריך, אבל מאוד לאט. כך גם עם השיעורים - אם אני לוחצת עליו הוא מבצע אותם בחוסר חשק רב, אולם בהצלחה. האם משבר חולף? האם ניצנים לליקוי למידה?
רומי לילה טוב, תיאורייך את בנך מחשידים. ככל הנראה הילד בהחלט לא סובל מהפרעות קשב, אך יתכן מאוד כי הוא לקוי למידה. המנעות מפעילות כתיבה וקריאה וכן האטה בביצוע פעולות למידה בהחלט מדליקות נורות אדומות. האם שוחחת עם הילד על הרגשתו? כיצד הוא מסביר את התנהגות זו? כתבי לי בהמשך על מנת שנמשיך לחשוב ביחד על דרכי פעולה ופתרונות. בברכה אלמוג
כהמלצתך שוחחתי עם בני. הוא טוען שלא יודע מה צריך לעשות וששואל את המורה היא אומרת שכבר הסבירה ושהוא צריך להקשיב לה ולא לחלום, ואז מנסה לראות מה הילדים סביבו עושים אבל לא מוצא במי להיעזר. הוא חושב שהוא איטי כי הילדים צועקים בכיתה סיימתי סיימתי, כשלדעתו ילדים אחרים מבצעים את המשימות במהירות אך לא ביסודיות (למשל: אם צריך לצבוע ציור של מילה המתחילה באות מסויימת - הוא משקיע בצביעה יסודית וצבעונית בעוד שהילדים המהירים מסתפקים בקשקוש קל על התמונה). אתמול גם השגתי רשימה של כל השיעורים ומשימות הכיתה שנדרשו מתחילת השנה ולא בוצעו על ידו (8 עמודים בחוברת עברית, 4 עמודים בחשבון ושני דפי עבודה). ייחדנו להשלמת השיעורים פרק זמן שהיה מקובל עליו, ולהפתעתי תוך שעה הוא סיים את כל המשימות , בקלות רבה, ללא כל עזרה מצידי (למעט בהקראת ההוראות) וכשאני יושבת לידו כל הזמן ומזכירה לו להמשיך ולא לנדוד במחשבות. האם יש לך עיצה כיצד ללמד אותו לא לנדוד במחשבות, כך שישמע במועד מה המורה אומרת, ויספיק להתארגן ולבצע הנדרש מבלי לחלום באמצע?