לוח זמנים
דיון מתוך פורום לקויות למידה
אינני יודעת אם שאלתי שייכת לכאן, יש לי הרגשה חזקה מאוד שכן, נראה לי שמדובר פה בליקוי כלשהו. אצל בני, בן 15, השעון הוא המלצה ל"מעונינים בלבד". קשה לו עם כל מה שקשור בלוח זמנים: הוא מאחר כרוני ללימודים, לא ברור לי בדיוק מדוע אין מענישים אותו - אבל נוח לי בכך שלא מערבים אותי בענין, כי די קשה לי גם ככה להעיר אותו בבקרים. הוא מאוד חמוד, וידען גדול, אנציקלופדיה מהלכת - אם הוא רואה אותיות, הן כמו מגנט לגביו, והוא שוכח את עצמו, וכמובן את השעון שעליו. יש עוד מיליון ואחת דוגמאות, האם יש מה לעשות, או לחכות ולהמעיט בעימותים, ולקוות ש"הזמן יעשה את שלו" כמו עד עתה?
ערב טוב, איני מכירה את בנך, אך מעריכה כי תפיסתו הלימודית מעולה , סביר שהוא חזק יותר במקצועות הריאלים, אך גם באחרים אין מה להתבייש. הילד בעל קסם אישי כובש את לב מוריו, ולכן אין מתחשבנים איתו על קטנות. אני יודעת כמה קשים ומעצבנים העימותים בכל בוקר, אך כעס בכל בוקר מחדש, מריבות ויכוחים וצעקות לא יועילו בלא כלום. בנך בכיתה י, הוא כבר ילד גדול ורק הוא אחראי למעשיו כולל מתי הוא קם בבוקר ומגיע או שאינו מגיע לבית הספר. העבירי את האחריות אליו ורק אליו. אל תעירי אותו בבוקר. בשביל זה יש שעון מעורר. אולי בנך צריך להיפגע מעצם התנהגותו וכך ללמוד לשנותה. מה שבטוח הוא כי אין כל טעם לקלקל את היחסים עמו בשל סיבה משנית כל כך. בברכה אלמוג
את צודקת, אבל.... ניסיתי תקופה, וזה פשוט לא עבד הבחור שלי פשוט יצא לגמרי מהמסלול. לדעתי אי אפשר לתת אחריות - צריך שיהיה מי שמוכן לקחת אותה, ורק מי שמוכן לקחת אחריות יעשה זאת. אני לא רואה אפשרות לתת לו ליפול, וזה מה שעלול לקרות. בדיוק היום היה עימות, על רקע זה, של לא להגיע מההפסקה בזמן לשיעור. בני הגיע הביתה בערב כאוב מאוד ובכה בשיחה איתי, לא בגללי אלא כי מאוד קשה לו המצב. קשור לענין, אבל בגירסה שונה הוא המצב החברתי שלו, שאיננו מזהיר כלל, יש ילדים שלועגים לו על ה"חלמנות" שלו, יש לו קושי אמיתי ללמוד עם מישהו אחר - כי הוא ברמה אחרת לחלוטין, והוא על תקן ידען ופותר שאלות וזוהי הנקודה המוערכת אצלו (צד אינטלקטואלי בלבד). מה עושים, עוצי לי עצה!!! המון תודה!!!