עזרה ! איך להתחיל????
דיון מתוך פורום לקויות למידה
יש לי ילד המסיים כיתה א' השנה ועדיין לא קלט את הקריאה. בין שאר הדברים שבדקתי איתו כגון שמיעה וראיה אני מעוניין לבדוק או לשלול אפשרות לדיסלקציה. למי פונים במסגרת קופת חולים מכבי? איך מתחילים? מהו התהליך? אני ממש אובד עיצות בנושא והזמן פועל לרעתי. אם יש מי שיכול לעזור בהדרכה "בסיסית או מישהו שעבר את התהליך עם ילדו אנא עזרו לי. תודה רבה.
עומר בוקר טוב, ראשית אומר לך כי הזמן לא צריך להפחיד כל כך. נכון, הילד בפיגור לימודי, אך את הפער ניתן להשלים בקלות ברגע שדרך הלמידה תותאם לבנך. אין חסר לימודי שאינו ניתן להשלמה. שני השלבים הראשוניים המחייבים בדיקה הם: א. אבחון רב תחומי - אבחון זה בוחן יכולות לימודיות לצד בשלות רגשית והשפעות סביבתיות על יכולות אלה. ב. אבחון קשב וריכוז - תפקידו של אבחון זה הוא בחינת השפעות של הפרעות קשב אם ישנן על תהליכי הלמידה. אבחון רב תחומי מתנהל על ידי פסיכולוג ומאבחן מומחה, בעוד שאבחון קשב וריכוז נערך על ידי נוירולוג מומחה. איני יודעת האם ועד כמה משתתפת קופת חולים מכבי במימון האבחונים, ולכן גם איני בטוחה שאבחון דרכם עדיף על אבחון פרטי. על כל פנים הפנייה לבדיקת טובה, שהיא חלק ניכר מבדיקת קשב וריכוז, יש לקבל מרופא המשפחה המטפל. במידה ואתה זקוק להדרכה נוספת אתה יותר ממוזמן לפנות אלי כאן בפורום או באמצעות הטלפון. אל תהסס לעשות בו שימוש אינך מפריע! בברכה אלמוג 8331623 04 797860 0506
עומר שלום א.ראשית עליך להירגע ,לא כל הילדים מסיימים כיתה א' כשהם יודעים לקרוא. ככלל הילדים לומדים לקרוא עד אחרי החגים (ראש השנה, סוכות.). המקרה של ילדך אכן מדליק" נורה אדומה" אליה יש להתיחס מוקדם ככל האפשר בשיקול דעת וביעוץ גורמים מקצועיים. ככל שתקדמו בטיפול יטב לילד. להלן המלצותי: 1. במישור הלימודי- הילד יאובחן על ידי פסיכולוגית חינוכית מומחית שתבצע הערכה פסיכו-דידקטית. 2. במישור השכלי, תפקודי,התנהגותי, קשב וריכוז יבוצע איבחון על ידי נוירופסיכולוגית. בבדיקה זו ניתן להסתיע בשירותי קופת החולים. להדגיש כי נוירולוג אינו מבצע איבחון אלא בדיקה רפואית שעל פיה ממליץ על טיפול תרופתי כגון ריטלין. לגישתי, מומלץ רק במקרים קיצוניים כשזה דרוש ונחוץ. לא למהר בניתנת תרופות. 3.לשוחח עם מחנכת הכיתה, היועצת בבית הספר לשתפם בבעיה ולהציג את תוצאות האיבחון.להתיעץ עימם על אפשרות כינוס ועדת שילוב מוסדית לבדיקת זכאות הילד לתיגבור לימודי, תכנית לימודים מיוחדת, דרכי היבחנות מותאמים.(תיקון 7 לחוק חינוך מיוחד) ב. אין לי כל ספק שתיגבור בבית הספר בהוראה מתקנת ובעזרה נוספת בקהילה(שיעורים פרטיים, אסטרטגיית למידה)יעלו את הילד על שביל הזהב במהרה. יש להבין כי כל ילד שונה מהאחר ולכן גם הקצב הלימודי שונה. לציין כי הפניית הילד למסגרת לחינוך מיוחד ,אם בכלל, צריכה להיות המוצא האחרון ובמקרים קשים במיוחד. בהצלחה.