הפרעות קשב? לקות אחרת?
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום רב. ביתי בת שבע וחצי (מסיימת כיתה ב'), ואני מתכוונת לקחת אותה לאיבחון בקרוב. הצורך באבחון הועלה על ידי, המורה שלה הסכימה שזה יכול להיות נכון, אולם היא לא בטוחה שיש צורך. הקושי הגדול ביותר הוא משך הזמן שלוקח לה להכין שיעורי בית. היא יכולה לשבת שעות ליד השולחן, ולא לעשות אותם, וכשאני שואלת אותה אם לא חבל שהיא מפסידה זמן של משחקים, בישיבה מול השולחן היא עונה לי - זה בסדר אמא, גם כאן אני משחקת..... כמו כן, הקושי בא לידי ביטוי בהעתקות מהלוח, על פי רוה היא אינה עומדת במשימה זו, בארוחות שעורכות שעות ארוכות, בבלבול ושכחה (לא זוכרת היכן משאירה דברים, לא מביאה ציוד מתאים לכיתה, וכן הלאה....) אני אוסיף ואציין כי מבחינה לימודית - הילדה קוראת נפלא, ונהנית מכך. היא מסוגלת להתרכז בסיפור ולהבינו, אולם בחשבון - מאוד מתקשה. היא מסתדרת נפלא בבית הספר, עם החברים והמורים, ואני לא רואה קשיים אחרים. כשפניתי למכון, לבקש אבחון, אמרו לי שאבחון לקשב וריכוז אינו מספיק, ויש לערוך אבחון פסיכו דידקטי, שהוא , כידוע, די ארוך ומיגע. האם זה נכון? או שהמכון הפרטי מחפש את הרווח שלו? האם נשמע שיש צורך באבחון עמוק יותר מאשר קשב וריכוז?
אני מתנצלת על אורך כתיבתי, אולם אשמח מאוד לשמוע את חוות דעתכם. בברכה, יעל.
יעל אחר הצהריים טובים, על פי תיאורך ביתך ילדה חביבה, אשר נהנת מחשיבה מקורית תוך ריכוז בעולמות משלה. את מקור הקושי בחשבון כדאי לבדוק. יתכן מאוד כי כל שצריך לעשות הוא להסביר לילדה את אותם הדברים מעט אחרת. כל השאר לא דחוף. הפרטים שסיפקת אינם מצדיקים כלל עריכת בדיקת טובה. מכון האבחון אליו פנית צודק בטענתו כי אם כבר נערך אבחון במקרה זה הוא צריך להיות רב תחומי. פעולות ארגון ויעול בלמידה יכולות לבוא במועד מאוחר יותר, ופעמים רבות באות ביוזמת הילד עצמו. בברכה אלמוג